delt papir

Ova domaća tvrtka donosi budućnost proizvodnje toalet papira: Ne samo što su izbacili rolu, već će potrošnju pratiti - aplikacijom

08.09.2020 u 15:39

Bionic
Reading

Pandemija koronavirusa samo ih je pogurala u razvoj još jednog segmenta, onog medicinskog. Dok su s proizvodnjom jednokratnih zaštitnih kirurških maski krenuli ovog proljeća, zagrebački Delt papir, prepoznatljiv po papirnoj konfekciji, toaletnom papiru te papirnatim ručnicima i salvetama brenda O-la-la, modernizirao je i proizvodnju svojeg izvoznog aduta Tubelessa, projekta vrijednog ukupno 28 milijuna kuna. Uz njega su ušli u završnu razvojnu fazu aplikacije pomoću koje će se moći kontrolirati potrošnja, primjerice, toaletnog papira u toaletima

Zagrebački poduzetnički dvojac Alen Krajačić i Krunoslav Kišak, suvlasnici tvrtke Delt papir, u jeku pandemije odlučili su zagristi u novi proizvodni segment – onaj medicinski. Investirali su milijun kuna i ovoga proljeća započeli s proizvodnjom jednokratnih zaštitnih kirurških maski koje su prodali i prije nego što su proizveli prve.

'Proizvodimo 85.000 maski u dvije smjene na dvije proizvodne linije. Dio ih završi na domaćem tržištu, a dio u izvozu', kažu Krajačić i Kišak, suvlasnici tvrtke Delt papir za tportal.

Dok je tijekom ljeta prodaja, kako kažu, bila u 'očekivanim gabaritima', u rujnu je broj upita značajno skočio. Trenutno odgovaraju zahtjevima tržišta, ali su spremni i na novi iskorak bude li potrebe za tim.

'Proizvodnja je automatizirana, radi se u dvije smjene i pokrivamo sve potrebe narudžbi. Ako bude potrebe za uvođenjem treće smjene, svakako ćemo povećati kadar u tom segmentu', govore suvlasnici čija tvrtka izvozi svoje proizvode u 26 zemalja svijeta, a prošle godine uprihodila je 130 milijuna kuna.

Stroj za proizvodnju zaštitnih maski
  • Stroj za proizvodnju zaštitnih maski
  • Stroj za proizvodnju zaštitnih maski
  • Stroj za proizvodnju zaštitnih maski
  • Stroj za proizvodnju zaštitnih maski
  • Krunoslav Kišak i Alen Krajačić
    +11
Delt papir Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Do kraja rujna u Delt papiru planiraju završiti modernizaciju te u pogon pustiti novu proizvodnu liniju svog izvoznog aduta, brenda Tubeless. Riječ je o projektu, ističu u Delt papiru, vrijednom ukupno 28,26 milijuna kuna, dok 7,8 stiže iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Godišnje će se ondje moći proizvesti 6000 tona toaletnog papira.

'Tubeless je brend profesionalnih papirnatih proizvoda, specifičnih zato što nemaju unutrašnju kartonsku rolu. Na taj se način eliminiraju tone papirnatog otpada. To je proizvod koji nastaje po certifikatu EU Ecolabel od sirovine iz obnovljivih izvora. Svi papirnati odrezi i viškovi koji nastaju tijekom proizvodnje prikupljaju se, recikliraju i ponovno koriste kao reciklirana sirovina', objašnjava Kišak.

Svaka rola toaletnog papira Tubeless, objašnjavaju, potpuno je iskoristiva, a sadrži 40 posto više papira najveće kvalitete. Namijenjen je širokom tržištu javnih toaletnih prostora, poput kafića, restorana, trgovačkih centara, aerodroma, odnosno toaleta u kojima fluktuira veći broj korisnika, pa sve do manjih, boutique javnih toaleta. 'Tubeless objedinjuje papirnate proizvode, kompletne držače u dvije linije, Ice Blue i Executive Black, za profinjen izgled javnog toaleta, ali je dostupan i uz tehnologiju pametnog daljinskog upravljanja', dodaje Krajačić.

U Delt papiru su naime razvili aplikaciju pomoću koje će se moći kontrolirati stanje u toaletima.

'Onima koji održavaju i brinu se o toaletima na mobitel ili računalo stići će obavijest o tome što nedostaje i treba se zamijeniti. Tvrtkama koje se bave upravljanjem ljudima za održavanje takvih objekata posao će biti jednostavniji jer će moći provjeriti koliko se, primjerice, toaletnog papira troši na pojedinom mjestu', ilustrira za tportal Krajačić.

Napominje da će, primjerice, u toaletima u kojima je velika fluktuacija ljudi, poput onih na velikim aerodromima, senzori na držačima dojaviti putem aplikacije koliko je ljudi ušlo u njih pa će ih poslije toga trebati obići, očistiti i dopuniti ono što se potrošilo.

Više od 80 posto proizvodnje ovoga brenda završi na inozemnom tržištu. Najviše se izvozi u zemlje Europe, ali i na Bliski istok.

'Do sada je Tubeless ostvarivao 89 posto ukupnog izvoza. Vjerujemo da ćemo u idućim godinama višestruko povećati izvezene količine', očekuju Kišak i Krajačić.