Gradnja dijela Omiške obilaznice, dionica DC 70 - most Cetina - Omiš istok, jedan je od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj, projekt kakav dosad u nas nije viđen, piše u nedjelju Večernji list
Iznad rijeke Cetine u njezinu stjenovitom kanjonu gradi se most između dva tunela. Tunel Omiš u klisurinama kanjona već je prije probijen, a sad se u sklopu tog projekta radi tunel Komorjak, koji će s tunelom Omiš biti spojen mostom Cetina. U Hrvatskim cestama (HC) navode da je na kratkom potezu od tisuću metara novoga zahvata izvođač radova Strabag morao organizirati nekoliko gradilišta, i to tunela od 600 metara, mosta od 215 metara između dva tunela preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini, donosi Večernji list.
Što se tiče aktualnog stanja radova, prema podacima HC-a, na mostu Cetina završeni su radovi na njegovu donjem ustroju, a u tijeku su radovi na njegovoj montaži. Do kraja godine planirana je doprema i montaža trećine mosta, a ostatak se proizvodi u radionicama. Konstrukcija je kompletno nabavljena i izrezana, preostalo je još 20 posto posla do gotovosti u radionici. Naguravanje prvih 60 metara mosta planirano je za sredinu sljedećeg mjeseca, a očekuje se da će završetak montaže prve polovice mosta biri krajem ožujka 2022. Riječ je o izvedbi naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom, što se u Hrvatskoj dosad nije radilo, a čelični elementi mosta proizvode se u Italiji.
Tunel Komorjak probijen je u travnju ove godine, dva tjedna prije roka. U tunelima je dosad izvedeno 75 posto armiranobetonskih radova sekundarne obloge i 90 posto radova postavljanja izolacije u oba tunela. Izvode se i radovi na izvedbi južnog portala tunela Komorjak, a u tijeku su i radovi na izradi kamene obloge sjevernog portala, na kojem je izvedeno 70 posto radova.
Što se tiče tunela Omiš, završeni su radovi iskopa i primarne podgrade u oba evakuacijska izlaza. Planirani nastavak ostalih radova je u ožujku 2022. Posebnu nepoznanicu i sigurnosni rizik, navode u HC-u, u tom projektu predstavljala je stabilizacija nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina te postojećih prometnica ispod mosta tijekom gradnje i korištenja ceste, donosi Večernji list.