AZTN PRIJETI

Ozbiljno upozorenje domaćim naftašima: Ne igrajte se vatrom!

12.02.2015 u 08:37

Bionic
Reading

Praksi da se preko medija unaprijed, prije stvarnog poskupljenja, objave cijene goriva mogao bi uskoro doći kraj. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) smatra to nedopustivim jer se time naftašima otvara prostor da ozbiljno naruše tržišno natjecanje, odnosno da građani minimalno osjete koristi poput nižih cijena

AZTN je prije tri dana objavio priopćenje, koje je i tportal prenio, u kojem je naveo kako se 'pod egidom transparentnosti i zaštite interesa potrošača' nakon liberalizacije tržišta naftnih derivata pojavila praksa da specijalizirani portali unaprijed i to vrlo precizno najavljuju iznos i točan datum promjene cijena naftnih derivata.


'Tako se poduzetnicima širom otvara mogućnost da bez dogovora i bez opasnosti da AZTN protiv njih pokrene istragu koordiniraju svoje ponašanje te svedu na minimum dobrobiti koje donosi tržišno natjecanje, a to su niže cijene, bolja kvaliteta i mogućnost izbora', priopćili su iz AZTN-a.

Zanimalo nas je kome je spomenutim priopćenjem Agencija željela priprijetiti - naftnim kompanijama ili medijima?

'Jasna je to poruka svim poduzetnicima na tržištu da se ne igraju vatrom. Ne igrajte se cijenama goriva. Cijene se ne smiju unaprijed objavljivati', odgovorila je Snježana Vujsić Sardelić, glasnogovornica Agencije.

AZTN prije svega želi time, ističe, zaštititi potrošače jer primjerice trgovac koji je planirao poskupiti gorivo za 20 lipa, ako sazna da će njegova konkurencija dignuti cijene za 40 lipa, može dići cijenu za 39 lipa. 'Bit će jeftiniji od konkurenta, a građani će biti zakinuti', objasnila je Vujsić Sardelić.

Hoće li pokrenuti istragu u slučaju da se nastavi ovakva praska, u Agenciji zasad ne žele otkriti.

Ovotjedno veliko poskupljenje goriva prvi je najavio HTV u svom središnjem Dnevniku prošli petak, a nakon toga specijalizirani portal cijenegoriva.info. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li se to i ubuduće događati i koliko su njihovi izvori iz naftnih tvrtki ozbiljno shvatili upozorenje Agencije.