Kompanija PepsiCo izvijestila je u četvrtak o većoj nego što se očekivalo dobiti u drugom tromjesečju, zahvaljujući smanjenju troškova prodaje i većoj potražnji za grickalicama i novim pićima u Sjevernoj Americi, a ta je američka tvrtka poručila i da ne očekuje veće posljedice nakon odluke Britanaca o napuštanju Europske unije.
Prema poslovnom izvješću, objavljenom u četvrtak, troškovi prodaje tog proizvođača pića i grickalica pali su u tri mjeseca, zaključno s 11. lipnjem, za 6 posto, što je pridonijelo rastu neto dobiti za 1,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 2,01 milijardu dolara.
Neto prihod pao je, pak, za 3,3 posto na godišnjoj razini, na 15,395 milijarde dolara, što je nešto više od prosječne prognoze analitičara od 15,37 milijarde dolara.
PepsiCo i ostale slične tvrtke više troše na razvoj novih proizvoda kako bi zadovoljile promjenjive ukuse potrošača koji sve više traže zdravije opcije. PepsiCo udvostručio je potrošnju na istraživanje i razvoj u posljednjih 5 godina te novi proizvodi sada čine 9 posto prihoda PepsiCoa, u odnosu na 5 posto prije nekoliko godina.
"Snažno poslovanje u Sjevernoj Americi je veliki pokretač u ovoj godini jer Sjeverna Amerika trenutno stvarno bilježi snažne rezultate. Potrošači su spremni platiti za pristupačne poslastice koje smatraju novima i zanimljivima", kazao je financijski direktor PepsiCo-a Hugh Johnston za Reuters.
PepsiCo je pomalo izoliran od mogućih trgovinskih poremećaja povezanih s nedavnom odlukom Britanaca o izlasku iz Europske unije jer se sastojci, primjerice krumpir koji se koristi za čips Walkers, uzgajaju lokalno, rekao je Johnston.
Osim toga, proizvodi kompanije pristupačni su potrošačima u razvijenim zemljama, tako da će mogući poremećaji u globalnom gospodarstvu zbog Brexita imati mali utjecaj na PepsiCo, kazao je Johnston.