NISU PRIHVATILI KOLEKTIVNI UGOVOR

Piloti Croatia Airlinesa prijete štrajkom

12.04.2013 u 13:39

Bionic
Reading

Hrvatski sindikat prometnih pilota izvijestio je danas da piloti Croatia Airlinesa nisu prihvatili ponuđeni Kolektivni ugovor (KU), po kojem bi im plaće pale više od 20 posto, te je najavio štrajk pilota ako im Uprava nacionalnog avioprijevoznika ne ponudi bolji KU.

Predsjednik sindikata Zoran Bilić rekao je Hini da su piloti na izvanrednoj skupštini sindikata, koja je održana u četvrtak, jednoglasno odbili prijedlog novog KU-a, a kako su kolektivni pregovori prekinuti 28. ožujka te je pokrenut proces mirenja, to znači da mirenje nije uspjelo te će uslijediti štrajk.

No, kako datum štrajka još nije definiran, Bilić ističe da Uprava može izbjeći sukob s pilotima ako ponudi prihvaljiviji KU ili jednostavno produži važenje starog KU-a, koji je istekao 1. travnja.

Prosječna mjesečna plaća pilota Croatia Airlinesa kreće se oko 3000 eura, odnosno 22.800 kuna, što je, po Bilićevim riječima, među najnižim pilotskim plaćama u Europi.

Po prijedlogu novog KU-a, plaće bi pale za 20 posto, a smanjen bi bio i broj dana godišnjeg odmora, od dva do četiri dana, te broj slobodnih dana, sa 116 dana godišnje na 106 dana.

Iz godine u godinu od pilota se traži više rada za manja primanja, tvrdi Bilić i napominje da od 2007. godine imaju iste uvjete rada i iste plaće. Kako je moguće da 137 pilota u Croatia Airlinesu čini manje od 13 posto zaposlenih u kompaniji, a Uprava još ne smanjuje broj zaposlenih u glomaznoj administraciji, pita se sindikat.

Poslodavac nam stalno govori da će biti prinuđen podijeliti više otkaza ako ne pristanemo na smanjenje plaća, no pitamo se zašto bi mi svojim plaćama čuvali nepotrebna radna mjesta u administraciji, kaže Bilić.

Sindikat pilota svjestan je da su ovo teška vremena za Croatia Airlines, koji je lani zabilježio gubitak od čak 552 milijuna kuna, no Bilić tvrdi da se tu zapravo radi o knjigovodstvenim gubicima zbog usklađivanja vrijednosti zrakoplova i knjiženja kamata, dok je operativni gubitak minimalan.

Svima nam je u interesu prosperitet Croatia Airlinesa, ali u ponudi Uprave ne vidimo put prema izlasku iz krize nego nastavak agonije, kaže Bilić koji se nada da će reakcija Uprave na odluku o štrajku ipak omogućiti postizanje dogovora kako bi se izbjeglo prizemljivanje aviona, što bi nacionalnom avioprijevozniku uzrokovalo goleme štete.