Prema Visinom istraživanju o digitalnom plaćanju, broj potrošača koji redovito koriste mobilni uređaj za plaćanje – bio to pametni telefon, tablet ili nosivi uređaj – u protekloj se godini utrostručio
Trenutačno 54 posto ispitanih potrošača redovito koristi mobilne uređaje za plaćanje niza aktivnosti, u usporedbi sa samo 18 posto potrošača koji su upitani koriste li mobilno plaćanje za kupnju svakodnevnih roba i usluga prošle godine, kada je studija prvi put provedena.
Studija, u sklopu koje je ispitano više od 36 tisuća online potrošača u 19 europskih zemalja, otkriva kako se prihvaćanje digitalnih načina plaćanja kod potrošača značajno izmijenilo u proteklih 12 mjeseci. Prije godinu dana 38 posto ispitanih reklo je da nikada ne koriste mobilne uređaje za plaćanje i da ne planiraju početi. U 2016. godini ta je brojka pala na 12 posto.
Tko i što kupuje?
Zanimljivo je i da korisnici mobilnog plaćanja također kažu da se osjećaju jednako ugodno pri kupovini većeg iznosa na mobilnim uređajima, kao i kod svakodnevnih plaćanja.
Kad su u pitanju roba i usluge, mobilno se plaćanje najčešće koristi pri:
•Plaćanju režija (53% ispitanika)
•Kupnji karata za autobusni i željeznički prijevoz (47%)
•Kupnji roba i usluga visoke vrijednosti poput godišnjih odmora, namještaja i elektronike (44% ispitanika)
•Kupnji hrane iz dostave (40% ispitanika)
•Kupnji glazbe i video sadržaja (36%)
Porast mobilnog bankarstva
Istraživanje također pokazuje kako aktivnost u mobilnom bankarstvu raste kod svih dobnih skupina. Po prvi put, više od polovice ispitanih Europljana u svim dobnim skupinama koristi mobilno bankarstvo. Dok su milenijalci i dalje najizraženija kategorija, druge dobne skupine brzo ih dostižu. Sa stopom rasta od 33 posto, najveći je rast zabilježen u dobnoj skupini od 55 do 64 godine, dok milenijalci od 18 do 34 godine bilježe stopu rasta od 24 posto.
Davor Kršul, Visa Country Manager za Hrvatsku, rekao je: 'Ovi su podaci potvrda da je budućnost digitalnog plaćanja stigla, usporedno s tim kako potrošači diljem i širom Europe prihvaćaju nove raznolike načine plaćanja. Visa vidi pametne telefone i nosive uređaje kao početak šireg trenda, s milijun povezanih uređaja koji omogućavaju jednostavno i sigurno integriranje dnevnih trgovinskih transakcija u gotovo bilo koju tehnologiju.'