Kako se diferencirati i uspješno poslovati unatoč preprekama, osobito na vanjskom tržištu, tema je kojom su se bavili stručnjaci okupljeni na konferenciji Dizajn, inovacije i izvoz pokretači poduzetništva u RH, u Hrvatskoj gospodarskoj komori.
''Plasiranje proizvoda i usluga na druga tržišta nam je prijeko potrebno, a koliko ćemo u tome uspjeti – ovisi i o tome koliko smo inovativni i koliko ćemo se istaknuti u moru konkurencije. Današnja brza kretanja i promjena načina poslovanja zahtijevaju od tvrtki brze reakcije, sposobnost predviđanja. Bez inovacija i privatnog poduzetništva, koji su pokretači gospodarstva, izvoza, otvaranja novih radnih mjesta neostvariv je gospodarski razvoj '' rekao je potpredsjednik HGK Tomislav Radoš.
''Za inovativnost najbitnije je imati stabilno okruženje i biti fokusiran na one poslove gdje možete dati maksimum od vlastitog talenta. Vjerujemo da smo na pravom putu i svi bi mi željeli da se procesi odvijaju brže, ali na dobrom smo putu, novca na tržištu ima, a tvrtke posjeduju inovacijski potencijal kako bi njihovi proizvodi bili konkurentni na globalnom tržištu. Ti je i novi Zakon o poticanju ulaganja, Inovacijska mreža, sve su to alati kojima pridonosimo boljoj klimi'' rekao je Mario Antonić, državni tajnik u ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Na konferenciji se nizom pozitivnih primjera iz prakse pokušalo doći do odgovora kako se u moru drugih na domaćem i međunarodnom tržištu izdvojiti. Tako je svoju kolekciju Ex-vonia s kojom je pobijedio na natjecanju za mlade dizajnere na Novom Zelandu, i to u konkurenciji od 44 dizajnera iz čak 19 zemalja svijeta dizajner Damir Begović. Kolekcija je inspirirana visokom modom i slavonskom nošnjom. ''Propadanje mog rodnog kraja Slavonije i napuštanje zemlje, života i običaja potaklo me na kreiranje ove kolekcije. Gube se aspekti kulturološkog identiteta, posebno u drugoj generaciji migranata'' rekao je Begović.
Osnivač i direktor tvrtke CITUS, inovator Tomislav Bronzin svom dosadašnjem radu, diljem svijeta, osvojili su preko 60 nagrada za inovacije u ICT-u (SAD, Kanada, Velika Britanija, Rusija, Tajvan, Malezija, Koreja, Poljska, Hrvatska itd.) koje su pretvorili u uspješne proizvode. Svoj rad bazira na vlastitim patentima i kaže kako je tajna uspjeha upornost ali ne jedne osobe nego čitavog tima.
Upravo je upornost Bernardu Cecelju, vlasnicu tvrtke Bernarda, odvela do suradnje s najvećim hotelskim lancima i ustanovama sa smještajnim kapacitetima, a 85% proizvodnje tvrtka izvozi na tržište Europske unije. ''Tajna uspjeha je red, rad, disciplina, cjeloživotno učenje i poštivanje drugih. Nikad gledati sebe nego društvo i njihove potrebe'' rekla je Cecelja.
''Firma se mora voditi na način kako da ona raste i horizontalno i vertikalno, otkrio je Đuro Horvat tajnu kako je ime njegove firme Tehnix postalo brend na panelu Diferencijacija kao ključ uspjeha. ''Ako želiš biti uspješan moramo biti bolji od drugih. Uspjeli smo jer smo željeli uspjeh. Moraš željeti uspjeti'', pojednostavio je Alojz Šestan, vlasnik ŠESTAN-BUSCH-a.
Želja je bila presudana i za Josipu Maslač Petričević, vlasnica Naftaline, koja je preživjela bankrot i morala krenuti ispočetka, ''shvatila sam bankrot kao blagoslov. Treba naći snagu imat viziju i udružit se s ljudima koji s vama tu viziju dijele'' rekla je Maslač Petričević.
''Zajedničko svim tvrtka predstavljenima ovdje je da iza svakoga brenda stoji ideja. Nekada je ta ideja luda, nekada vam ni vaši suradnici ne vjeruju, ali uz ideju treba kvaliteta koju će tržište prihvatiti. Danas se vrlo brzo dozna ako netko radi nešto potpuno drugačije kada je tržište globalizirano. Treba biti drugačiji, biti originalniji'' zaključio je u raspravi profesor Božo Skoko.