TURISTIČKA ŽETVA

Posezona puno bolja nego lani, u sezoni najbrojniji Nijemci

25.09.2021 u 10:07

Bionic
Reading

Jadran se prilično ispraznio u odnosu na ljeto kad je u Hrvatskoj dnevno bilo i po milijun gostiju, ali na obali ih je još oko 280.000, piše u subotu Večernji list.

Posezona se tako nastavlja s bitno boljim brojkama nego lani, kad ih se na isti dan kod nas odmaralo oko 113.000. Trenutno dominiraju stranci, kojih je 255.000, ali ove su se sezone itekako iskazali i domaći gosti.

Od početka godine do sada turistički je putovalo 1,9 milijuna naših građana, a ostvarili su 11 milijuna noćenja.

Naši su se građani, pri tom, jako približili rezultatima iz turistički najbolje godine ikad. Tijekom pretpandemijske i rekordne 2019. ostvarili su, naime, svega devet posto noćenja više nego sada.

Više su posla turističkim domaćinima ove sezone napravili jedino naši tradicionalno najbrojniji turisti Nijemci. Od početka godine s 20 milijuna noćenja nadmašili su sva očekivanja, pa čak i spomenutu rekordnu 2019. prebacili za sitnih, ali bitnih 0,04 posto.

Vjerni Nijemci i domaći gosti zajedno su, pak, hrvatskom turizmu donijeli oko 40 posto svih noćenja ostvarenih od početka ove godine.

U top pet nacija koje su, moglo bi se reći, najzaslužnije za sezonu bolju nego se očekivalo uz Nijemce i Hrvate spadaju, inače, i Slovenci, Poljaci te Austrijanci. Gosti iz Slovenije treću su poziciju, iako i dalje zaostaju 18 posto za 2019., zauzeli sa 8,5 milijuna noćenja.

  • +10
Usprkos laganom padu temperature makarske plaže i dalje su pune kupača Izvor: Cropix / Autor: Ivo Ravlic / CROPIX

Slijede Poljaci koji su sa 6,5 milijuna noćenja od početka ove godine čak ostvarili osam posto bolji rezultat nego spomenute 2019.

Austrijski gosti drže peto mjesto sa šest milijuna noćenja iako je to 19 posto slabije nego prije pandemije. No, zato su Česi, recimo, dohvatili visoku šestu poziciju među gostima koji su ovoga ljeta odmarali na našoj obali s pet milijuna noćenja i svega tri posto manje nego 2019.

"Najbolje rezultate postigli smo upravo na onim tržištima na koja smo usmjerili većinu svojih promotivnih aktivnosti, a to potvrđuje da je sezona dobro pripremljena", ističe direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, donosi Večernji list.