novo istraživanje

Poslodavci, obratite pažnju: Ovo su ključne stvari koje traže radnici

25.07.2024 u 06:00

Bionic
Reading

Radni odmor u južnoj Španjolskoj, neograničen broj dana rada od kuće, ugodni kolege? Iako sve ove pogodnosti zvuče primamljivo, stvarni odgovor na pitanje što privlači zaposlenike i što ih zadržava kod određenih poslodavaca mnogo je jednostavniji - novac

Prema istraživanju koje je provela savjetodavna tvrtka Willis Towers Watson (WTW), 58 posto zaposlenika smatra da je plaća najvažniji faktor pri odabiru novog poslodavca. Slijede faktori poput sigurnosti posla, opremljenosti i lokacije radnog mjesta te fleksibilnosti radnih pravila. No kada zaposlenici odlučuju hoće li ostati kod poslodavca, plaća im je i dalje najvažnija, ali manje nego kod promjene radnog mjesta (50 posto). Pritom više cijene sigurnost posla te odnose s kolegama i nadređenima.

Dodatne pogodnosti: Više od pukih dodataka

Istraživanje WTW-a, u kojem je sudjelovalo oko 2000 zaposlenika srednjih i velikih poduzeća u Njemačkoj te ukupno 45.000 ljudi iz 29 zemalja, donosi važnu lekciju za tvrtke: dodatne pogodnosti ne bi trebale biti sporedna stvar. Prema WTW-u, trećina ispitanika napustila bi poslodavca ako bi drugdje našli sličan posao s boljim dodatnim pogodnostima, čak i bez povećanja plaće, piše njemački poslovni tjednik WirtschaftsWoche.

Promjena posla među Nijemcima već je godinama na visokoj razini. Nedavno je platforma za zapošljavanje Stepstone izvijestila da 73 posto ispitanih kandidata trenutno barem jednom mjesečno razmišlja o potrazi za novim poslom, a u prvom kvartalu bilo ih je 66 posto. Istraživanje WTW-a pokazalo je niže vrijednosti, ali ipak je četvrtina ispitanika željela promijeniti poslodavca, a 12 posto njih bilo je otvoreno za ponude jer su se osjećali 'zaglavljeno' na poslu.

Generacijske razlike u prioritetima

Jedan od zanimljivih nalaza istraživanja je razlika u prioritetima među generacijama. Generacija baby boomera (rođeni između 1946. i 1964.) najviše cijeni ispunjavajući posao dok je za generaciju Z (rođeni između 1996. i 2010.) to manje važno. Za mlade zaposlenike smisao posla je na sedmom mjestu najvažnijih faktora pri izboru novog poslodavca, a baby boomeri rangirali su ga na četvrto mjesto.

Nicoletta Blaschke, koja vodi odjel za zdravlje i beneficije u WTW-u u Njemačkoj, objašnjava to time što su baby boomeri odrasli u vremenu u kojem su se ljudi smatrali prestarima za tržište rada nakon što bi napunili 55 godina. 'Danas je njihovo znanje vrijedno, potrebni su i više reflektiraju svoje želje na poslu.'

Mnogi pripadnici generacije Z proveli su na početku karijere dosta vremena na videosastancima kod kuće. Stoga ne čudi to što su ti ispitanici u istraživanju WTW-a naveli da im odnosi s kolegama nisu toliko važni kao ispitanicima iz drugih generacija. Stariji zaposlenici pridaju veću važnost odnosima s kolegama i šefovima, pa je kod baby boomera taj faktor na trećem mjestu.

Povratak u ured: Nova stvarnost

Podaci WTW-a pokazuju da, unatoč tome što se rad od kuće pokazao učinkovitim u mnogim zanimanjima, danas više ljudi radi u uredu nego prije dvije godine: 63 posto ispitanika većinom ili uvijek radi na lokaciji dok je 2022. taj broj bio 59 posto. Blaschke kaže da poslodavci žele svoje zaposlenike češće vidjeti u uredu, ali problem je to što oni očekuju više fleksibilnosti. Istraživanje pokazuje da gotovo polovica njih (48 posto) želi više rada od kuće.

'To se mora prilagoditi tako da zaposlenici dolaze u ured, a ne da budu prisiljeni sjediti osam sati sami ispred monitora', kaže Blaschke. Poslodavci stoga trebaju ponuditi poticaje da bi zaposlenici poželjeli dolaziti na posao.

Prednosti za tvrtke i nova očekivanja

Tvrtke također imaju koristi od fleksibilnih radnih uvjeta jer to proširuje područje iz kojeg mogu zapošljavati. Zahvaljujući radu na daljinu, zaposlenici više ne moraju živjeti u neposrednoj blizini sjedišta tvrtke. Međutim oni danas pridaju manje važnosti korporativnim mirovinskim fondovima nego prije dvije godine. Tada je polovina zaposlenika navela da je to važan razlog za ostanak kod trenutnog poslodavca, a ove godine taj broj pao je na 47 posto.

Florian Frank iz WTW-a napominje da njemačke tvrtke već koriste razne dodatne pogodnosti, ali mnogi ih ocjenjuju kao zastarjele, naprimjer bonove za gorivo. Osim toga, zaposlenici često ne znaju koje im sve beneficije tvrtka nudi i bolja komunikacija pritom je ključna, a mogućnost izbora dodatnih pogodnosti čini ih zadovoljnijima. 'Bitno je da postoji izbor, čak i ako ga ne koriste često.'