Izrada ortopedskih pomagala u osječkom Otosu smanjena je s deset na svega tri dana. U proizvodni proces investirano je više od milijun kuna od kojih je gotovo 90 posto iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija
'Tvrtka postoji više od 72 godine. Posjedujemo vlastite proizvodne pogone za izradu individualne ortopedske obuće, proizvodnju proteza i ortoza, tekstilnu i uloškarsku radioni te laboratorij za popravak i umjeravanje tlakomjera. Zahvaljujući ovoj investiciji nastavili smo unaprjeđivati proizvodne procese i zapošljavati', kaže Snježana Biloš, direktorica Otosa.
Ova osječka tvrtka, navodi se u priopćenju, zaposlila je i četiri nova djelatnika, a uspjevaju biti konkurentni i u zemljama Europske unije. Dijelove svoga asortimana Otos je počeo izvoziti i u Dansku.
S novim skenerima u Otosu, ističe se, brzo se uzimaju mjere bilo kojeg dijela tijela te u kratkom roku pripremaju i proizvode pomagala. Proizvodnja ortoza za skoliozu koja je traja desetak dana, sada je skraćena na samo tri. Mjere izrade ortopedske obuće, pak, iz poslovnica po cijeloj Hrvatskoj sada stižu mailom, a ortopedski ulošci budu gotovi kroz samo nekoliko sati nakon obrade skena stopala.
'Nakon obrade u 3D programima proizvodi se izrađuju u CNC stroju gdje dobivamo konačni model preko kojeg se izrađuje pomagalo, bilo da se proizvodi ortoza, proteza ili ortopedska obuća. Takav model je lagan za rukovanje dok su gipsani odljevi bili teški od 30 do 50 kg. Ranije se godišnje trošilo i do tri tone gipsa kojega je kasnije trebalo i adekvatno zbrinuti. Novi materijali se recikliraju', objašnjava Toni Balić, koordinator proizvodnje i voditelj tehničkih poslova.
Istovremeno je predstavljen i novi katalog ortopedske obuće u kojemu sada ima i nekoliko modela modne obuće.
'Imamo šest linija obuće: žensku, mušku te žensku i mušku modnu obuću, dječju te obuću posebne namjene. U novom katalogu mogu se pronaći različiti modeli cipela koje su prikladne za nošenje tijekom cijele godine, proizvode se za sve uzraste i u svim veličinama', dodala je Anamarija Milković iz marketinga Otosa.