OBITELJ PREMERU

Prije 30 godina krenuli su s malom obiteljskom slastičarnicom u Makarskoj, a danas sladoled izvoze u Švedsku, Austriju, Njemačku, pa i – Libiju

05.06.2022 u 10:26

Bionic
Reading

Prije 30 godina, 1992., obitelj Premeru krenula je u Makarskoj s malom obiteljskom slastičarnicom uvozeći talijanske sladolede. Kako je tada krenuo Domovinski rat, njihov talijanski partner predložio je obitelji da, uz njegovu podršku, krenu u vlastitu proizvodnju. U prizemlju obiteljske kuće počeli su s proizvodnjom po talijanskom receptu na starim strojevima, pričaju nam Toni i Zoran Premeru, braća koja su nastavila očev posao – Toni je zadužen za proizvodnju, a Zoran za prodaju. U posljednjih deset godina tvrtka Premis radi isključivo premium proizvode, a od tada ubrzano rastu, izvozeći na europsko, ali i afričko tržište, koja su prepoznala kvalitetu njihovih sladoleda, iskustvo i ekspertizu

U 1500 četvornih metara tvornice sladoleda Premis u Makarskoj nastaju njihove delicije, a iste će veličine biti i logistički centar u Zadvarju koji počinju graditi krajem ove godine. Dnevno proizvedu oko 2000 litara sladoleda, za što je zaslužno 30 zaposlenih.

Izvoze deset posto proizvodnje, i to u Švedsku, Austriju, Sloveniju, Mađarsku, Slovačku, a od prošle godine i Libiju. U pregovorima su i s potencijalnim distributerima za Norvešku, Njemačku i Veliku Britaniju. Do kraja lipnja njihova će obiteljska pakiranja od 500ml biti dostupna u Hoferu u Sloveniji, a uz pomoć EU projekta planiraju nastupiti na sajmovima u Austriji i Njemačkoj.

Veliki izazov predstavlja im prijevoz sladoleda jer se on prevozi na temperaturi od -22°C u kamionima ili brodskim kontejnerima, kada se radi o Libiji. Problem transporta je, kaže Zoran Premeru, ne samo u temperaturnom režimu nego i u sezonalnosti transporta, jer su im potrebni kamioni i vozači za šest mjeseci rada, a glavnina posla se odnosi na udarna dva mjeseca kada je ljetna sezona.

Specijalni okusi, pa i autohtoni

Na domaćem tržištu najuspješniji su naravno u Dalmaciji, gdje imaju veliki broj kupaca, a želja im je proširiti se prema Istri, Kvarneru i Zagrebu, gdje žele otvoriti i svoja predstavništva. Njihovi sladoledi mogu se kupiti na skoro 200 lokacija u Hrvatskoj; od Slavonije, Zagreba, preko Istre, Dalmacije pa sve do Dubrovnika. Prisutni su i na otocima i u trgovačkim lancima za koje kreiraju posebne robne marke.

Premeru nam otkriva da su u Hrvatskoj najpopularniji standardni okusi vanilija i čokolada, ali sve više se prodaju zanimljive kombinacije okusa, dok vani sve ovisi od države do države.

'Za neke države proizvodimo specijalne okuse samo za njihovo tržište. Za Švedsku proizvodimo sladoled s okusom šafrana te kombinaciju malina/liquorice koje u ostalim državama nitko ne želi. Izrazito smo ponosni na neke autohtone okuse koje smo uspjeli napraviti kao što su rogač/smokva za koji nabavljamo rogač s otoka Šipana, a jedan od zanimljivijih okusa je i Bluebear Spirulina. Bluebear je kremasti sladoled s okusom borovnice koji ne sadrži umjetne boje, ali je obojen spirulinom, vrstom plavo-zelene alge koja je bogata proteinima, vitaminima i mineralima', pojašnjava nam naš sugovornik.

Ulaganje u nove tehnologija i izgradnja logističkog centra

Sirovine nabavljaju iz svih dijelova svijeta kako bi, ističe Premeru, postigli vrhunsku kvalitetu proizvoda; pistacio proizvode od 100-postotnog pirea Pistacio Kerman iz Irana, kokos od kokosova mlijeka s Filipina, a lješnjak od 100-postotnog pirea lješnjaka iz Piemonte u Italiji, čija su polja 2014. uvrštena na UNESCO-ovu listu svjetske baštine.

'Od osnivanja poduzeća pa do danas konstantno ulažemo u nove tehnologije i s partnerima razvijamo strojeve prilagođene isključivo našim potrebama. Tehnologija nam je omogućila da proizvedemo drugačije inovativne proizvode što nam uz vrhunsku kvalitetu proizvoda omogućava konstantan rast. Kada radimo inovativne proizvode, tada tehnologija za proizvodnju istih ne postoji na tržištu već je treba osmisliti i naručiti custom made. Gotovo svu novu tehnologiju kupili smo uz pomoć EU fondova, i to nam je definitivno olakšalo poslovanje', ističe naš sugovornik.

Orijentirani su pretežno na HoReCa segment (ugostiteljstvo), pa je pandemija značajno utjecala na poslovanje tvrtke. S ublažavanjem mjera krenuo je oporavak i ponovno su ostvarili značajan rast. Međutim, sada zbog rata u Ukrajini, inflacije i nedostatka sirovina moraju dizati cijene.

'Nedavno nam je cijena struje narasla za gotovo 300 posto, a za sirovine više nije najveći problem cijena već dostupnost na tržištu. Mislim da će ostatak godine biti dobar samo da ne dođe do novih poskupljenja', kaže Zoran Premeru.

Trenutno im je prioritet izgraditi logistički centar u Zadvarju radi kupaca u Hrvatskoj i inozemstvu, a pritom ostati inovativni i drugačiji na tržištu, što im je i omogućilo rast prethodnih godina.