Promet trgovaca iz ožujka i travnja lani, kad su građani zbog lockdowna u pandemiji koronavirusa gomilali zalihe brašna, kvasca, šećera, toaletnog papira i ostalih osnovnih namirnica teško će se ponoviti
Prodaja špeceraja i druge robe široke potrošnje, uz češće kuhanje i boravak kod kuće, stabilizirala se, tvrde trgovci.
No zbog zatvaranja pa djelomičnog otvaranja kafića, mnogi neizvjesnosti, iščekivanje, stres, krate kojom čašicom više pa prodaja alkoholnih pića u maloprodaji ruši sve rekorde, piše Poslovni dnevnik.
U vrijeme potpunog zatvaranja ugostitelja bilježio se rast i od 30 do 35%, a posljednjih tjedana otkako je dopušten rad terasa prodaja je i dalje 10 do 15% viša u odnosu na prosjek prije pandemije.
“Prodaje se puno, a dok su kafići bili zatvoreni prodaja je bila luda, ne samo alkohola svih kategorija, nego i vina i piva, kave, čaja. Ljudi se vjerojatno i više druže doma, što je dodatno potenciralo taj rast”, kaže predsjednik Uprave NTL-a Martin Evačić. Slično kažu i u Studencu i Konzumu.
“U početku je porast bio jače vidljiv na jeftinijim jakim alkoholnim pićima s više alkohola, za što možemo pretpostaviti da su se koristila i kao dezinficijensi ili antiseptici”, kažu u Konzumu.
Dodaju da se utjecaj djelomičnog otvaranja kanala HoReCa osjeća i dalje pa se trend rasta prodaje alkoholnih pića zadržao i u prvom tromjesečju ove godine.
Mala pakiranja alkohola od 0,1 litru, koja neki zovu “putnima”, a neki odmilja i “unučićima”, a obično se prodaju uz blagajne, vjerojatno su i najtraženija, što se vidi i po odbačenim bočicama oko dućana i klupa.
Neslužbeno se doznaje da proizvodne linije za “unučiće” našeg najvećeg proizvođača jakih alkoholnih pića Badela 1962 miruju samo nedjeljom.
“Istina je da potražnja za pakiranjima od 0,1 l snažno raste i da naše linije za njihovu proizvodnju rade punim kapacitetom. Zbog ograničenja u radu ugostiteljskih objekata više se konzumira na otvorenom tijekom privatnih i spontanih okupljanja”, odgovaraju iz Badela te dodaju da su prateći trendove lansirali i nova pakiranja, ploske od 0,2 l gorkog pelinkovca i pelinkovca orange.
Manja pakiranja od 0,1 l i 0,2 l prodaju i na inozemnim tržištima. No iako kanal maloprodaje znatno raste, tržište jakih alkoholnih pića ukupno je u padu u odnosu na 2019. zbog ograničenog poslovanja i problema s kojima je suočen HoReCa sektor.