Prodaja automobila u Kini pala je u lipnju, pokazali su u ponedjeljak podaci Kineske udruge osobnih vozila (CPCA), odražavajući oprez građana zbog posrtanja gospodarskog oporavka
U Kini je u lipnju prodan 1,91 milijun vozila, za 2,9 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, prema podacima CPCA. U razdoblju od siječnja do lipnja prodaja je porasla za 2,5 posto, uz prodanih 9,65 milijuna automobila.
Prodaja električnih automobila na baterije i plug-in hibrida poskočila je pak u lipnju više od 25 posto, s udjelom u ukupnoj prodaji od oko 35 posto. U prvih šest ovogodišnjih mjeseci uvećana je više od 37 posto. Kineski proizvođači automobila nastojali su održati rast prodaje izvozom koji je u lipnju poskočio za 56 posto.
Osim slabe domaće potražnje, najveće svjetsko tržište automobila muku muči i s cjenovnim ratom koji je u siječnju pokrenuo američki Tesla, a naknadno se proširio na više od 40 brendova. Iako su sniženja u početku potaknula prodaju, oporavak je posustao, pa su kineske vlasti kupcima ponudile nove poticaje, uključujući porezne olakšice.
Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM) pozvalo je prošli tjedan industriju da prekine s praksom 'nenormalnih cijena' da bi u subotu povuklo apel, ukazujući na načela poštene tržišne utakmice. Obećanje 16 proizvođača automobila, uključujući Teslu, BYD, Nio, Li Auto i Xpeng, neki su protumačili kao nagovještaj primirja u cjenovnom ratu koji je smanjio zaradu u autoindustriji, objašnjava Reuters.