Američki div Boeing podigao je dugoročnu prognozu potražnje za zrakoplovima zbog oporavka komercijalnih zračnih putovanja nakon ublažavanja mjera suzbijanja covida 19
Boeing sada očekuje da će u idućih 20 godina isporučeno biti 43.610 komercijalnih mlažnjaka u vrijednosti 7.200 milijardi dolara, za pesto više no što je bio prognozirao prije godinu dana, pokazuje izvješće objavljeno u utorak.
Podigli su i prognozu za idućih 10 godina i sada očekuju isporuku 19.330 zrakoplova, otprilike tisuću više no što su predvidjeli u 2020.
Desetogodišnja projekcija niža je šest posto od one iz pretpandemijske 2019. godine, ali je pad blaži no što su bili očekivali u 2020., kada su prognozirali da će isporuke zaostajati za 11 posto za pretkriznom razinom.
"Jedan je od najsnažnijih razloga za optimizam brzi oporavak lokalnih putovanja u posljednjih 12 mjeseci", rekao je novinarima glavni strateški direktor Boeinga Marc Allen.
Boeing očekuje da će domaći letovi dostići pretkriznu razinu do 2022., nakon toga trebala bi se oporaviti i regionalna putovanja, do 2023. godine, i na kraju međunarodna, do 2024.
Potražnja za zrakoplovima smatra se dobrim pokazateljem stanja u gospodarstvu, a Boeing je procjenu prosječnog godišnjeg rasta gospodarstva povisio s prošlogodišnjih 2,5 na 2,7 posto.
Potvrdili su pak prognozu o 4-postotnom godišnjem rastu putničkog prometa. iako on usporava od 2015., nakon razdoblja procvata zračnog prometa bez presedana koji se očitovao u 5-postotnoj stopi rasta.
Boeing procjenjuje da će u idućih 10 godina potražnja za robom i uslugama na tržištima na kojima posluje dosegnuti 9.000 milijardi dolara, što je za 300 milijardi više no što su očekivali prije godinu dana.
Potvrdili su pak prognozu o vrijednosti potražnje za uslugama u vojnom sektoru od 2.600 milijardi dolara, s obzirom na očekivanja da će pojačani pritisak u američkom proračunu ograničiti potrošnju na oružje i da će upotreba postojećih sustava u vojnom arsenalu biti produljena.
Snizili su pak procjenu o potražnji za teretnim zrakoplovima u idućih 20 godina, s 930 na 890 aviona, procjenjujući da je dosegnula vrhunac u pandemiji kada su logističke kompanije pojačano koristile prizemljene putničke zrakoplove za prijevoz robe.
Sektor proizvodnje zrakoplova predviđa da će 'zeleni' pritisak i pandemija ubrzati umirovljenje mlažnjaka, što će ostaviti prostora na tržištu za nove letjelice, napominje Reuters.