Načelnica Omišlja Mirela Ahmetović u utorak je u otvorenom pismu optužila državni vrh da u vezi projekta izgradnje plutajućeg LNG terminala u Omišlju na otoku Krku plasira gomilu neistina te je ocijenila da je riječ o projektu štetnom za građane i državu. Kako je navela, u pismu reagira na više javnih nastupa ministra zaštite okoliša Tomislava Ćorića i predsjednika Vlade Andreja Plenkovića u vezi s realizacijom strateškog projekta izgradnje plutajućeg LNG terminala.
"Posljednjih tjedana i najširoj javnosti je moglo postati posve jasno ono što je većini nas jasno od početka - da je riječ ne samo o ekonomski, ekološki i energetski lošem i skupom, već i za državu i sve njezine građane iznimno štetnom projektu", tvrdi Ahmetović. Smatra da projekt LNG-a nije strateški ni nacionalan, nije u skladu s prostornim planovima i u suprotnosti je s državnom energetskom strategijom.
"Svaki proceduralni, pravni, politički i javni korak Vlade, ministra Ćorića ili tvrtke LNG Hrvatska ukazivao je na to - od odluke o proglašavanju projekta strateškim nacionalnim interesom, 'podvaljivanja' riječi 'plutajući' u tekstu odluke, predstavljanja nestručne Studije utjecaja na okoliš i obrane na Stručnom povjerenstvu, preko izglasavanja protuustavnog 'lex LNG' i nepostojanja studije isplativosti, do nedavnog propalog natječaja za zakup kapaciteta", navodi Ahmetović.
Interes za zakup kapaciteta terminala na obvezujućem natječaju nije pokazala ni jedna europska ili svjetska država ili kompanija, kao ni jedna hrvatska kompanija, a "HEP se morao javiti pod političkim pritiskom".
Ćorić i Plenković sada i sami dokazuju da su lagali kada su ponavljali da je plutajući terminal isplativ, samoodrživ i da za njega postoji veliki interes zemalja u okruženju, lagali su kada su se hvalili njegovim tehnološkim, ekološkim i ekonomskim dosezima, kada su jamčili njegovu popunjenost, isplativost, osiguranje jeftinog plina hrvatskim potrošačima i otvaranje velikog broja radnih mjesta, kaže Ahmetović.
Zamolila da se javnosti pokažu studije isplativosti LNG terminala - za predviđeni puni kapacitet (2,6 milijardi prostornih metara plina), za minimalno isplativi kapacitet (1,5 milijarde), kao i za kapacitet od 500 milijuna na što je terminal sada spao.
Hrvatska će graditi LNG terminal javnim novcem građana, a plin koji bude stizao u Omišalj bit će najskuplji. Može se očekivati povećanje cijena plina i struje za građane, a Ćorić i Plenković poskupljenje plina već osigurali u "lex LNG", u kojem piše da će se, ako očekivani prihod operatora terminala bude niži od planiranog, propisati naknada kojom će se pokriti nedostatak prihoda.
Ahmetović je komentirala i najavu Ćorića o nastavku pregovora s Mađarskom o sudjelovanju u projektu, kao i i mogućnost ulaska Mađarske u vlasničku strukturu.
"Podsjećam da Mađarskoj plin iz omišaljskog terminala ne treba i neće će ga koristiti. Mađarskoj je na raspolaganju puno jeftiniji plin iz Rusije, tj. Rumunjske i Slovačke, a na raspolaganju im je i jeftini hrvatski plin s platformi na sjevernom Jadranu. Prema tome, skupi plin iz terminala u Omišlju ostao bi hrvatskim građanima, a jeftiniji hrvatski plin iz Jadrana Mađarima", tvrdi Ahmetović.
Premijera Plenkovića pitala je "hoće li netko kazneno odgovarati zbog prisiljavanja HEP-a na potpisivanje štetnog ugovora za kupnju tridesetak posto skupljeg plina", a predsjednicu Republike Kolindu Grabar-Kitarović "kako misli postati lider ikoga i ičega kada nitko u regiji i svijetu nije pokazao interes, pa ni ne postoji kupac plina iz Omišlja".