50 milijuna eura

Rijeka postaje najveća investicija u nautički turizam u povijesti Hrvatske

07.07.2023 u 16:27

Bionic
Reading

Može li Rijeka doživjeti transformaciju iz tranzitne luke u elitno turističko odredište i s novom marinom ne samo snažno pozicionirati na nautičkoj karti svijeta, već gradu dati novu vizuru, a Kvarneru bogatiju turističku ponudu? Ta je vizija sve bliža stvarnosti, što je potvrđeno početkom lipnja kada je žiteljima 'grada koji teče' vrata prvi put otvorila ACI marina Rijeka u luci Porto Baroš. Hrvatska njome dobiva najluksuzniju i tehnološki najnapredniju marinu na Mediteranu, otvorenu i za nautičare i za građane

Projekt je to tvrtke ACI-GITONE, u sklopu koje su snage udružili najveći lanac marina na Mediteranu – ACI – koji sa svoje 22 marine pokriva oko trećinu hrvatskog nautičkog tržište, te tvrtka GITONE Kvarner, regionalni predvodnik u ugostiteljskim djelatnostima.

Tvrtki je ugovor o koncesiji početkom lipnja uručio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, čime je i službeno započela realizacija projekta izgradnje buduće ACI marine Rijeka, kojim se mijenja vizura grada i turistička ponuda Kvarnera, uz prilike za nova radna mjesta za lokalno stanovništvo.

  • +4
Buduća ACI marina Rijeka Izvor: Promo fotografije / Autor: Ira Rechner Šustar

ACI marina Rijeka proširit će se i na dio Putničke luke uz suglasnost Lučke uprave, čime bi se, kako objašnjavaju iz tvrtke, stvorio prostor za uplovljavanje i vez dodatnih jahti najveće i najluksuznije kategorije – onih od 100 metara.

ACI i GITONE Kvarner zajedno će investirati oko 50 milijuna eura u izgradnju ACI marine Rijeka. Bit će to najveća investicija u nautički turizam u povijesti Hrvatske. Cilj je, dakle, jasan: izgradnja dosad najimpozantnije domaće luke nautičkog turizma, orijentirane na mega jahte i luksuzni turizam. To će, dakako, privući imućnije nautičare i turiste čija će dodatna potrošnja pozitivno utjecati na lokalnu ekonomiju. Usto će, kako voditelji projekta vjeruju, Rijeka postati sve privlačnija investitorima, nakon što se pozicionira na svjetskoj nautičkoj karti.

Morski dio nove marine trebao bi biti u funkciji već 2025. godine, dok bi godinu kasnije trebala biti dovršena kompletna marina.

Nova šetnica na gornjem platou lukobrana, restorani, trgovine i bogat sadržaj samo su dio projekta kojim ACI-GITONE želi zadovoljiti i apetite i interese građana Rijeke, ali i turista koji se zapute put 'vrata Jadrana'. Novoj vizuri grada najviše se raduju Riječani – prema istraživanju njih čak 81 posto smatra da je ACI marina ključna za 'grad koji teče', i to ne samo zbog bogatijeg sadržaja koji Kvarneru nedostaje, već i unaprjeđenja infrastrukture.

ACI marina Rijeka u luci Porto Baroš Izvor: Promo fotografije / Autor: Ira Rechner Šustar

U centralnoj zgradi gradit će se i trgovački centar s manjim butik trgovinama, restoranima i barovima. No, građani i turisti zasigurno će najviše iščekivati posebnu atrakciju –  lounge bar s preljevnim bazenom na vrhu glavne zgrade, odakle će se pružati pogled na marinu i Riječki zaljev.

Za to je pomorsko dobro, od gotovo 106.000 četvornih metara, ACI-GITONE ostvario koncesiju od 30 godina. Žele u tom razdoblju doprinijeti razvoju lokalnog i regionalno gospodarstva i zajednica, ali i otvoriti velik broj radnih mjesta, točnije 130 zaposlenika koliko je prema trenutačnom planu. No ta će brojka biti znatno veća nakon što se pribroje i prateće djelatnosti i objekti. Prema posljednjim istraživanjima, nautičari tvrtke ACI su visoko obrazovani stručnjaci srednje dobi i visokih primanja, koji dolaze iz urbanih sredina.

Kako poznata krilatica kaže – to nije sve. Naime, upravo će ACI marina Rijeka biti središte razvoja novih tehnologija koje će se u budućnosti primjenjivati u nautičkom turizmu na plovilima i u marinama. Iz tvrtke ACI navode da se u toj marini, prvi put u Hrvatskoj pa i šire, radi na implementaciji sustava za autonomnu i djelomično autonomnu navigaciju plovila, uz niz pratećih usluga, poput automatskog prepoznavanja plovila, osiguravanja svih potrebnih informacija o marini, gradu i svim njegovim sadržajima za nautičare i prije nego što su uplovili u marinu.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s ACI d.d.