Rimac automobili zajedno sa svojim kineskim partnerom Camel grupom u Kini grade tvornicu električnih motora i baterija vrijednu 158,2 milijuna američkih dolara odnosno gotovo milijardu kuna. Rimac će uložiti pet milijuna eura i znanje te dobiti 40 posto vlasništva. Tvornica bi se treba izgraditi do kraja ove godine
Nova tvornica bit će usmjerena isključivo na kinesko tržište.
'Kina nam je važna, jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast', rekao je za Poslovni dnevnik Mato Rimac.
Tvornica se gradi u gradu Xiangyangu u centralnoj kineskoj pokrajini Hubei, i podjednako je udaljena, oko tisuću kilometara od tri najvažnije gospodarske točke, Pekinga, Šangaja i Hong Konga. Na širem gradskom području živi pet i pol milijuna ljudi.
'Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima te ima već danas u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj', rekao je Rimac.
Ukupno ulaganje u novu tvornicu vrijedno je 158,2 milijuna dolara ili gotovo milijardu kuna. Rimac Automobili u tome sudjeluju s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Ostatak ulaže Camel. Rimac je za to dobio 40 posto udjela u tvornici koju su nazvali, Zhongke Luo Rui Technology Co. U njoj će se proizvoditi pogonske komponente za e-automobile i autobuse.
Na području grada Xiangyanga, prema podacima gradske uprave, u posljednjih pet godina realizirano je investicija u vrijednosti 400 milijardi juana, preračunato je nešto manje od 400 milijardi kuna.
Kina, prema udruzi proizvođača vozila CAAM-a, mjesečno proizvodi dva do tri milijuna vozila od čega pet posto čine e-vozila. U Rimac Automobilima pojašnjavaju da je plan kineske Vlade prijeći u cijelosti na električna vozila. To znači de će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u narednom razdoblju povećati za približno 20 puta. Zasad se, prema podacima CAAM-a, u Kini mjesečno proizvede 110 do 130 tisuća e-vozila, a tvornica motora i baterija, koju grade Rimac i Camel, za početak će imati godišnji kapacitet od 50 tisuća jedinica.
Iz Camel grupe su, također, potvrdili Poslovnom dnevniku, kako će s novom tvornicom ciljati isključivo na kinesko tržište. Rimčev kineski partner najveći je proizvođač baterija u Aziji, a krajem prošle godine u Rimac Automobile uložili su 30 milijuna eura i tako postali drugi najveći diončar. Nedugo nakon toga Rimac je objavio novi model C_Two, prvi komercijalno dostupan osobni automobil s podrškom za autonomnu vožnju razine 4.