Orbico Grupa, najveći europski distributer roba široke potrošnje s više od 8000 zaposlenika, tijekom prve godine pandemije narasla je za 120 milijuna eura, za koliko su u 2020. povećani prihodi naspram 2019.
Potvrdio je to za Poslovni dnevnik vlasnik Orbica Branko Roglić dodajući kako ovo rekordno ostvarenje istodobno prate integrativni procesi kojima je ove godine zahvaćen cijeli sustav.
U svih 20 zemalja gdje Orbico posluje provedena je integracija sastavnica grupacije, tako da poslovanje vodi preko 20 kompanija po principu jedna tvrtka u svakoj državi, umjesto 47 koliko je prije poslovalo u Orbicu.
Iako se u pandemiji mijenja struktura prodaje sa sve većim udjelom e-commercea koji se u Orbicu sada kreće na oko 10%, trgovina ukupno gledajući ne posustaje. Rastući trend potražnje za svim vrstama roba dočekuju provedenom transformacijom poslovanja kroz procese digitalizacije i robotizacije, uključivo investicije u logistiku.
Tijekom proteklih pet- šest godina Orbico je praktički udvostručio prihode te su danas, ističe sam Roglić, druga po veličini hrvatska kompanija (poslije Fortenove), a po ukupnim prihodima u 2020. za 4 mlrd. kuna premašili su i Inu.
Prvu pandemijsku godinu završili su na 18,2 milijarde kuna (oko 2,5 mlrd eura), s time da se trend rasta koji se inače kreće od 5 do 10% godišnje nastavljaju. Planom poslovanja u ovoj godina razina ukupnih prihoda zacrtana je na rekordnih oko tri milijarde eura, a Roglić kaže kako dosadašnje ostvarenje potvrđuje da će Orbico Grupa zacrtano – ispuniti.
“Najviše rastemo na tržištu Rumunjske gdje prihod iznosi oko 750 milijuna eura, te Poljske, Mađarske, Bugarske i Hrvatske. No, recept uspjeha Orbica na svim tržištima je isti – to je odmicanje od politike i posvećenost čistom biznisu uz orijentiranost na zadovoljstvo zaposlenika.
Politika se ‘hrani’ od viška vrijednosti koje poslovni ljudi stvaraju i tako umanjuje mogućnost razvoja kompanije, ali i cijelog društva”, pojašnjava Roglić dodajući da je generator napretka višak vrijednosti koji stvaraju kompanije sa svojim zaposlenicima, po mogućnosti uz što manju cijenu države, piše Poslovni dnevnik.
Planovi za daljnje širenje na nova tržišta uključuju Azerbajdžan. Što se rasta temeljem akvizicija tiče, u planu je preuzimanje snažne europske digitalne platforme za e-commerce. Očito je sljedeća ‘meta’ jačanje udjela online prodaje koja tijekom pandemije ‘cvjeta’, pa Roglić najavljuje kupnju velike distributerske tvrtke koja ima snažne aktivnosti na online platformama. Ovo se planira napraviti u 2022. čime bi Orbicu udio online prometa premašio 20 posto.
Logističke kapacitete proširuju konstantnim ulaganjima, uz nisku stopu zaduženosti (1% EBITDA), te su ove godine investicijama od po oko 25 milijuna eura, svojim skladišnim prostorima veličine oko 200.000 m2, pridružili nove logističke centre u Poljskoj i Bugarskoj.
Idućeg tjedna Roglić putuje u Bugarsku kako bi otvorio novi logistički centar pored Sofije, koji je sa strateškim naglaskom na procesu automatizacije i robotizacije logističke usluge, a s fokusom na kozmetiku i brže obrtajnu komadnu robu.
U Poljskoj je ove godine već otvoren novi logistički centar od 23.000 m3, koji je isto automatiziran i robotiziran, i to za kompletan asortiman što uključuje i potrebe online prodaje.
“U novim projektima težište je na suradnji s developerima koji grade nove logističke kapacitete, dok kroz najam plaćamo investiciju te protekom ugovorenog najma možemo isti produžiti ili preuzeti centar“, pojašnjava Roglić.
U Zagrebu je u tijeku Orbicov natječaj za gradnju logističkog centra koji će pokrivati Hrvatsku i Sloveniju, a niknut će po navedenom modelu. Posrijedi je njihov peti logistički centar, vrijedan oko 20 milijuna eura, piše Poslovni dnevnik