Rusija je u srijedu nakon dva desetljeća stanke ponovno pokrenula proizvodnju Moskviča, automobilskog brenda iz sovjetske ere, u bivšoj tvornici francuskog Renaulta, objavilo je rusko ministarstvo industrije i trgovine
Renault je u svibnju ruskoj državi prodao većinski udio u proizvođaču automobila Avtovazu, navodno za jedan rubalj, uz mogućnost otkupa u roku od šest godina.
Francuska kompanija prodala je i tvornicu koja se sada zove Moskovska tvornica automobila Moskvič, također za jedan rubalj, podsjeća Reuters.
U toj bi se tvornici sada trebali proizvoditi Moskviči, automobilski brend iz doba Sovjetskog Saveza.
"Prvi Moskviči sići će s proizvodne trake u prosincu 2022.", objavio je u priopćenju ruski proizvođač kamiona Kamaz, tehnološki partner tvornice.
Krajnji je cilj proizvoditi 100.000 Moskviča godišnje, uključujući i njihove električne verzije, znatno manje od prosjeka automobilske industrije čije tvornice proizvode 200.000 do 300.000 automobila godišnje.
U ovoj godini trebalo bi ih biti proizvedeno 600.
Moskvič bi se mogao vratiti u izmijenjenoj verziji, budući da će se za njegovu proizvodnju koristit će se dizajn, inženjering i proizvodna platforma kineskog proizvođača automobila JAC, rekli su Reutersu neimenovani izvori.
Zapadne sankcije Rusiji zbog invazije na Ukrajinu otežale su pristup dijelovima proizvedenima u inozemstvu, a mnogi inozemni proizvođači automobila otišli su iz zemlje. Kamaz i ruska vlada uspostavili su nove opskrbne lance, ali nisu otkrili pojedinosti.
"U bliskoj budućnosti zadatak je uspostaviti procese montaže manjeg opsega, uz uključivanje lokalnih dobavljača do kraja 2023.", rekao je u priopćenju ministar industrije i trgovine Denis Manturov.
Ministarstvo je priopćilo kako bi pokretanje proizvodnje u punom opsegu omogućilo otvaranje dodatnih 40-ak tisuća radnih mjesta.
Moskvič 3, kojeg opisuju kao urbanog terenca s benzinskim motorom i automatskim ili ručnim mjenjačem, počet će se prodavati u prosincu, priopćilo je ministarstvo.
Ponovno lansiranje Moskviča vjerojatno neće promijeniti sumorne izglede za rusku automobilsku industriju koja bi ove godine prvi puta u modernoj povijesti Rusije mogla prodati manje od milijun automobila, napominje Reuters.