NEMA povlastica UNATOČ IGRI ŽIVACA

Ryanair popustio, od ovog ljeta leti za Split i Dubrovnik, znamo još neke detalje

09.01.2019 u 21:42

Bionic
Reading

Najveći svjetski niskotarifni prijevoznik Ryanair od ovog ljeta ipak će početi letjeti za Split i Dubrovnik te će ih povezati s irskim Dublinom s četiri leta tjedno. Kako je potvrđeno za tportal, kompanija je pristala na sve uvjete dviju hrvatskih zračnih luka i ovih dana traje konačno usuglašavanje reda letenja, odnosno termina slijetanja i polijetanja

Početkom prosinca Ryanair je pustio u prodaju karte za ova dva hrvatska grada za period od početka lipnja do konca listopada, bez znanja i suglasnosti dva aerodroma, što je izazvalo čuđenje u javnosti i prigovore zbog neposlovnog pristupa. Kompanija je već godinama ranije najavljivala da želi letjeti za Split i Zagreb, no tražila je niže aerodromske pristojbe i manje cijene usluga koje se plaćaju po putniku, na što ondje nisu pristajali. Nakon jednomjesečne igre živaca, čini se, Irci su ipak popustili.

'Upravo usuglašavamo red letenja i ne mogu potvrditi sa sigurnošću, no vrlo je vjerojatno da će od ovog ljeta biti uspostavljena linija za Dublin. Za razliku od vremena u kojem su najavljivali dolazak bez ikakvog odobrenja, sada imamo normalnu komunikaciju i raspravljamo o tehničkim detaljima', kazao je za tportal direktor splitskog aerodroma Lukša Novak.

'Cijene naših usluga jasno su definirane i javno su objavljene, kao i popusti koje imamo ovisno o broju putnika ili otvaranju novih destinacija u zimskom periodu. Toga se držimo i nitko, pa ni Ryanair, nema nikakve dodatne pogodnosti', izričito dodaje Novak.

Za ovu zračnu luku već lete tvrtke Laudamotion i Ryanair Sun, koje su s irskim prijevoznikom povezane u vlasničkom segmentu, za Split su letjele i prethodnih godina, a od 'pravog' Ryanaira ove sezone očekuje se ukupno stotinjak letova iz Dublina. Splitski aerodrom, inače, ima oko 13 tisuća letova godišnje i dosegao je tri milijuna putnika, gotovo se izjednačivši sa Zagrebom.

Traju radovi na oko 450 milijuna kuna vrijednoj izgradnji novog velikog terminala koji, kako potvrđuje Novak, planiraju otvoriti tijekom predstojeće turističke sezone, nekoliko mjeseci prije postavljenog roka.

Zračna luka Split
  • Zračna luka Split
  • Zračna luka Split
  • Zračna luka Split
  • Zračna luka Split
  • Zračna luka Split
    +26
Zračna luka Split: Potkraj 2017. bila je veliko gradilište, a izgradnja novog terminala vrijedna je oko 450 milijuna kuna Izvor: Cropix / Autor: Jakov Prkic / CROPIX

U Zračnoj luci Dubrovnik za tportal su također potvrdili da su u konkretnim razgovorima s Ryanairom.

'Nakon objave početka letenja ipak su nam se javili i trenutno dogovaramo termine za ovo ljeto, no ništa još uvijek nije finalizirano. Za ovu kompaniju vrijede jednaka pravila kao i za ostale, sukladno našim pravilnicima i cjenicima. Nemaju nikakve posebne beneficije', kazao nam je zamjenik direktora prometnog sektora ZL-a Dubrovnik Josip Paljetak.

Ryanair, inače, posljednjih godina polako mijenja svoju poslovnu filozofiju i sve češće se umjesto na manje aerodrome usmjerava na one prometnije, s boljom povezanosti i više dostupnih destinacija. U Hrvatskoj im je ipak fokus na aerodromu u Zadru, koji će ovog ljeta povezati s više od dvadeset destinacija u deset europskih država.