Rimac Automobili, tvrtka u vlasništvu Mate Rimca, 2019. je ostvarila zabilježila streloviti rast prihoda i prvu neto dobit od 14,7 milijuna kuna. I ostale brojke iz financijskog izvješća upućuju da je nakon trnovitog poduzetničkog razdoblja genijalac iz Svete Nedjelje uplovio u mirnije vode
Prošla godina je po mnogo čemu bila prekretnica za tvrtku Rimac Automobili. Paralelno s nastavkom ulaganja u razvojne projekte Rimčeva auto-kompanija je ostvarila respektabilne prihode u visini 183,1 milijuna kuna (rast od 152 posto), pozitivnu EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) od 32,7 milijuna kuna te 14,7 milijuna kuna čiste dobiti.
Financijski pokazatelji ukazuju da je Rimčeva firma prešla iz start-up faze poslovanja u zreliju fazu koju karakterizira stabilna financijska struktura i brzi organski rast.
Nakon prošlogodišnjih vlasničkih ulaganja Porschea i Hyundaija bilanca kompanije je dodatno osnažena s 80 milijuna eura te opstanak kompanije više nije upitan. Vrijednost ukupne imovine premašila je milijardu kuna, a gotovo 80 posto financirano je vlasničkim kapitalom.
Iako je Rimčeva kompanija široj javnosti najpoznatija super brzim električnim automobilima, glavnina prihoda dolazi od prodaje tehnoloških rješenja i vitalnih dijelova za električne automobile (pogonski sklopovi, baterije, motori i sl.), čiji su kupci globalne kompanije poput Hyundaija, Kie, Porschea i Renaulta. Upravo poslovna suradnja i vlasnička povezanost s velikim imenima automobilske industrije omogućila je snažan organski rast i financijsku stabilnost Rimac automobila.
Veliki dio potencijala i dalje leži u dugoročnim razvojnim projektima koji podrazumijevaju višegodišnja ulaganja prije naplate prihoda što je vidljivo u kretanju novčanog tijeka. Naime, unatoč snažnom rastu prihoda, kompanija bilježi negativni novčani tijek iz poslovnih aktivnosti u visini od 67,8 milijuna kuna.
Omjer potraživanja od kupaca i poslovnih prihoda iznosi 67,4 posto što upućuje i na moguće probleme u naplati. Kako se većina potraživanja odnosi na kupce u inozemstvu može se pretpostaviti da naplata ipak nije upitna, ali po svemu sudeći veliki igrači suradnju s Rimcem uvjetuju dužim rokovima plaćanja.
Međutim, visoka 'cash' pozicija (325,8 milijuna kuna) zasad osigurava likvidnost i omogućuje nesmetani nastavak investicijskog ciklusa.
Unatoč snažnom skoku prihoda i jačanju ostalih financijskih pokazatelja, kompanija zbog visokih kapitalnih ulaganja, koja su u 2019. dosegnula 413,5 milijuna, još uvijek ima relativno niski povrat na imovinu (2,18 posto) te ispodprosječnu produktivnost ukupne aktive.
Snažan rast kompanije prati i val zapošljavanja. Prošle godine otvoreno je oko 160 novih radnih mjesta, a broj zaposlenih u matičnoj tvrtki dosegnuo je 475. Kadrovsko jačanje nastavljeno je i ove godine te je u prvih šest mjeseci već primljeno stotinjak novih ljudi. Do kraja godine Rimac planira primiti još 100 do 150 djelatnika, a stalno su otvoreni natječaji za specijalizirane inženjere i tehničare. Najzvučnije ime koje se ove godine pridužilo Rimčevom timu je Cris Porritt, bivši glavni inženjer u Aston Martinu.
Rimčeva kompanija zapošljava ljude iz 30 zemalja svijeta i po uvjetima rada nastoji biti konkurentna na globalnoj razini o čemu svjedoči i prosječna neto plaća od oko 12.000 kuna.
U nedavnom gostovanju kod Saše Cvetojevića u emisiji 'Poduzetnički mindset' Rimac se osvrnuo na poslovanje u uvjetima koronakrize, naglašavajući da je kompanija financijski stabilna, unatoč poteškoćama s kojima se suočava.
'Osigurali smo da firma može 12 mjeseci preživjeti bez da režemo plaće ili otpuštamo ljude, dapače i dalje zapošljavamo', poručio je Rimac.
Što se tiče planova za budućnost u prvom planu je gradnja kampusa koji bi trebao objediniti razvoj, proizvodnju s glavninom zaposlenika na jednom mjestu. Prema Rimčevim riječima, gradnja bi trebala započeti početkom iduće godine. Riječ je o objektu u okolici Zagreba veličine 100.000 kvadrata s kapacitetom za 1500 do 2000 radnika.
Nakon ulaska velikih igrača iz automobilske industrije, Rimac više nije većinski vlasnik kompanije. Prema neslužbenim informacijama trenutno raspolaže sa 47,7 posto, a najznačajniji suvlasnici su Porsche s 15,5 posto, kineski Camel group s 14 posto te korejski Hyundai s 11 posto udjela u vlasništvu.
Osim matične kompanije, Rimac posjeduje i tvrtku Greyp Bikes koja proizvodi električne bicikle. Prošlu godinu Greyp Bikes je završio s 7,5 milijuna kuna prihoda i gubitkom od 14,8 milijuna kuna.