BORIS ŽGOMBA

Šef Unilinea: Od iduće godine počinje bitka za svakog gosta!

16.10.2018 u 09:35

Bionic
Reading

Jedna od vodećih domaćih turističkih agencija Uniline ove godine bilježi poraste u ključnim segmentima poslovanja, a uz širenje na nova tržišta, srodne turističke segmente i ulaganje u stručne kadrove, upozorava i na potrebu promjena u sektoru turizma

Ocjenjujući ovu godinu za Uniline uspješnom, predsjednik Uprave Boris Žgomba ističe u razgovoru za Hinu važnost praćenja i prilagodbe tržišnim trendovima te stvaranja uvjeta održivog poslovanja za jačanje konkurentnosti i poslovanja agencije i turizma u cijelosti.

"Ova je godina po mnogo čemu u turizmu bila specifična i vjerujemo da će pokrenuti adekvatne diskusije, jer uvjeti u kojima poslujemo još uvijek su daleko gori od onih koje ima konkurencija, pa sadašnje stanje još uvijek ne možemo ocijeniti dobrim, neovisno o rezultatima turizma posljednjih godina", ocjenjuje Žgomba

Po njemu, sektor je kapitalizirao pozitivne trendove posljednjih godina, ali to još ne znači da su problemi nestali, pa i ova godina ukazuje na manjkavosti u sektoru u širem smislu.

"Za uspješni razvoj turizma potrebna je konzistentna turistička politika, koja uz izravne mjere Ministarstva turizma obuhvaća i niz neizravnih mjera kao sastavnog dijela fiskalne te drugih nacionalnih politika prostornog uređenja, zapošljavanja i radnih odnosa, obrazovanja, prometa i drugih koje moraju djelovati koordinirano i fokusirano na turizam", kaže Žgomba.

Drži da se država mora odrediti u kojoj se mjeri želi osloniti na turizam kao generator gospodarskog rasta u idućim godinama te kakve će mjere turističke politike kreirati i kako ih provoditi, jer u suprotnom, kako kaže, prijeti opasnost da se pretvorimo u zemlju bogatu turističkim resursima koja ih nije u stanju optimalno iskoristiti.

"Privatnom sektoru, koji nosi razvoj i dio odgovornosti, treba bliska i konstruktivna suradnja na svim razinama i to odmah, s obzirom da nas očekuju brze promjene te osobno nisam siguran da je sektor u cijelosti svjestan trenutka u kojem se nalazimo, odnosno smjera u kojem se tržište kreće", poručuje Žgomba.

Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
  • Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
  • Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
  • Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
  • Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
  • Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže
    +5
Bablje ljeto privuklo je kupaće na makarske plaže Izvor: Cropix / Autor: Ivo Ravlic

Od svih nadležnih institucija na čelu s Vladom stoga očekuje da već od iduće godine kada "de facto počinje bitka za svakog gosta" turizmu daju vjetar u leđa, i to uz dosadašnja rasterećenja i znatnim snižavanjem PDV-a u turizmu, izmjenama cijelog seta zakona za fleksibilnija rješenja i modele zapošljavanja te za transformaciju turističkih zajednica u destinacijske menadžemnt organizacije koje će u sinergiji sa svim destinacijskim dionicima i turističkim kompanijama razvijati nove turističke doživljaje.

Zbog svega toga u Unilineu su se odlučili na razvoj novih poslovnih modela kojima, po riječima direktora razvoja Kristiana Šustara, planiraju učvrstiti poziciju i stvoriti okruženje u kojem će nova znanja i ideje nadvladati tradicionalne modele.

"Hotelski menadžment je jedan od novih smjerova u koji je Uniline krenuo očekujući značajne rezultate. Time slijedimo globalne trendove, jer su danas među najuspješnijim hotelskim operaterima, odnosno brendovima upravo oni koji su u vlasništvu i integrirani s globalnim touroperatorima", kaže Šustar.

Za razvoj u tom dijelu Uniline je, po Šustaru, dosegnuo preduvjet dostatne razine tržišnog udjela, a jamstvo uspješnosti takvog proizvoda je i stalno ulaganje u stručnost, znanje i formiranje tima.

Otkriva da po tom pitanju Uniline već radi na nekoliko projekata. Radi se, kako je naznačio, o dugoročnim projektima na tržištu koje je u dijelu hotelskog upravljanja vrlo tradicionalno pa dijelom i arhaično, i gdje uglavnom ne postoje distinkcije između vlasništva i upravljanja, a što je dominantna odrednica na globalnoj razini.

Važnim pritom drži i predviđanje promjena za koje očekuju da će se dogoditi, jer su zbog specifičnosti hrvatskog turizma upravo touroperatori i putničke agencije i s online i s klasičnim poslovanjem ključni element održivosti rasta i razvoja.

"Uniline, uz infrastrukturu i predstavništva u regiji, gradi poziciju i u Aziji, s mrežom ureda u Južnoj Koreji, Kini, Japanu i Tajlandu. Iako ostvarujemo stalni i značajan rast u volumenu, svjesni smo da imamo puno prigoda za napredovanje te nam je ambicija, uz zadržavanje postojećih pozicija na europskom tržištu, strateški se značajno proširiti i na zapadnu hemisferu, odnosno na Amerike", kaže Šustar.

Uz to, razvijaju i niz dodatnih segmenata, poput sportskog turizma putem ugovora s Hrvatskim olimpijskim odborom (HOO) i programa za svjetsku promociju Hrvatske kao sportske destinacije, kao i korporativni i MICE segment te druge inovativne projekte.

"Svjesni svih promjena na turističkom tržištu, pratimo ih ulaganjima na svim razinama, od ljudskih potencijala do novih koncepata i tehnologija, što je, uz stalno podizanje razine znanja i stručnosti, temelj za dugoročno održivo poslovanje", zaključuje Šustar.