Optima Telekom Grupa je u prvih šest mjeseci 2021. godine u odnosu na isti period prethodne godine ostvarila manju EBITDA-u prije jednokratnih stavki nakon najmova za 2,7% uz pad EBITDA marže od 0,6 postotna poena na 27,3 posto, dok je na razini drugog kvartala u odnosu na isti period prošle godine ostvarila veću EBITDA-u prije jednokratnih stavki nakon najmova za 4,6 posto uz rast EBITDA marže za 0,6 postotna poena te ista na razini drugog kvartala 2021. godine iznosi 30,4 posto
Predmetna kretanja, stoji u priopćenju Optima Telekoma, u prvih šest mjeseci, primarno su rezultat većih negativnih utjecaja MSFI 15 i nižeg ostvarenja kapitalizacije vlastitih troškova rada. U drugom kvartalu 2021. godine u odnosu na prethodnu godinu rast EBITDA-e ostvaren je uslijed većih prihoda što je djelomično neutralizirano nižim ostvarenjem kapitalizacije vlastitih troškova rada.
U prvih šest mjeseci 2021. bilježi se smanjenje prihoda za 0,5 posto u odnosu na isti period prethodne godine dok se na razini kvartala u odnosu na isti period prethodne godine bilježi rast od 2,5 posto što je većim dijelom rezultat povećanja prihoda od ICT rješenja i usluga te prihoda od veleprodajnih usluga. Konsolidirana kapitalna ulaganja u prvih šest mjeseci 2021. godine iznosila su 39,6 milijuna kuna, a u drugom kvartalu 2021. iznosila su 17,3 milijuna kuna. U prvih šest mjeseci 2021. Grupa je ostvarila gubitak u iznosu od 0,2 mlijuna kuna, dok je u drugom kvartalu ostvarena neto dobit u iznosu od 4,4 milijuna kuna.
U rezidencijalnom segmentu poslovanja u prvih šest mjeseci 2021. godine najveći naglasak stavljen je na očuvanje korisničke baze i rast njezine vrijednosti, ali je unatoč tome ukupan broj korisnika usluga (IPTV, Internet, JGU) na kraju prvog polugodišta 2021. u usporedbi s istim periodom prethodne godine manji za 7 posto što je u prvih šest mjeseci rezultiralo smanjenjem prihoda od telekomunikacija za 7 posto. U drugom kvartalu 2021. godine ukupni prihodi od telekomunikacija u rezidencijalnom segmentu poslovanja manji su za 7,8 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.
U poslovnom segmentu u prvih šest mjeseci 2021. godine ukupni prihod od ICT i telekomunikacijskih usluga zajedno bilježe rast od 4,1 posto, a u drugom kvartalu 2021. godine ukupni prihodi od ICT i telekomunikacijskih usluga zajedno bilježe rast od 6,8 posto u odnosu na isti period prethodne godine. Od prodaje ICT rješenja i usluga u prvih šest mjeseci 2021. ostvaren je prihod od 8,5 milijuna kuna što predstavlja rast od 18,8 posto u odnosu na isti period prethodne godine, a u drugom kvartalu 2021. godine ostvaren je prihod od ICT rješenja i usluga od 4,8 milijuna kuna što je rast od 16,6 posto u odnosu na drugi kvartal 2020. godine, dok su prihodi od telekomunikacijskih usluga u poslovnom segmentu u šest mjeseci 2021. godine 1,8 posto veći u odnosu na isto razdoblje lani, a u drugom kvartalu 2021. su veći za 5 posto kao posljedica većeg prihoda u segmentu usluge interneta.
Na razini polugodišta, ukupni prihodi od veleprodajnih usluga veći su za 38,7 posto u odnosu na ostvarene prihode u prvom polugodištu prošle godine, dok su prihodi veleprodajnih usluga u drugom kvartalu porasli za 69,7 posto u odnosu na isti kvartal prethodne godine. Porast prihoda u svim pogledima rezultat je porasta tranzitnog prometa između međunarodnih destinacija.
Konsolidirana kapitalna ulaganja u prvih šest mjeseci 2021. godine iznosila su 39,6 milijuna kuna od čega je 18,1 milijun kuna uloženo u kapitalizaciju sadržaja, dok je u izgradnju optičke infrastrukture, pristupnu mrežu i jezgru mreže uloženo 5 milijuna kuna. Ulaganja u korisničku opremu za pružanje usluga rezidencijalnim i poslovnim korisnicima iznosila su 9,9 milijuna kuna, a 6,6 milijuna kuna uloženo je u sustave informacijskih tehnologija.
Grupa je u prvih šest mjeseci 2021. godine ostvarila gubitak u iznosu od 0,2 milijuna kuna pod utjecajem manje EBITDA-e, veće amortizacije i oporezivanja što je djelomično ublaženo pozitivnim utjecajem financijskog rezultata. Na razini drugog kvartala ostvarena je neto dobit u iznosu od 4,4 milijuna kuna kao rezultat veće EBITDA-e i pozitivnih utjecaja financijskog rezultata što je djelomično neutralizirano većim oporezivanjem te amortizacijom.
'Prvih šest mjeseci je svakako obilježio završetak integracije novog sustava za naplatu te uvođenje sustava za upravljanje poslovnim procesima za privatne i poslovne korisnike kao i nastavak aktivnosti na projektima pro-širenja kapaciteta i unaprjeđenja korisničkog iskustva. U području digitalizacije procesa i digitalnih interakcija odabrana je i implementirana nova platforma za upravljanje digitalnim interakcijama, uveden je WhatsApp kao novi kanal komunikacije te je višestruko povećan broj korisnika koji koriste uslugu elektroničkog računa. U prihodovnom segmentu, prodaja ICT usluga i rješenja i dalje ostvaruje izuzetne rezultate te je izgledno da će se trend rasta nastaviti i u budućem razdoblju. Informacija da su 9. srpnja 2021. Hrvatski Telekom i Zagrebačka banka d.d. s društvom Telemach Hrvatska d.o.o., u vlasništvu United Grupe, potpisali ugovor o kupoprodaji 54,31 posto dionica društva OT-Optima Telekom d.d. od velikog je značaja kako za Optima Telekom tako i za telekomunikacijsko tržište u cjelini. Navedena transakcija je podložna regulatornim odobrenjima i drugim ugovorenim uvjetima te će timovi u Optima Telekomu i dalje biti usmjereni na pružanje pravovremene i kvalitetne usluge našim korisnicima te na realizaciju ranije planiranih operativnih i strateškim projekata s ciljem očuvanja interesa dioničara, korisnika i zaposlenika', izjavio je Boris Batelić, predsjednik Uprave Optima Telekoma.