Zračni prijevoznici uvode novu tehnologiju i strategije dok traže načine smanjenja troškova. Nekoliko ušteđenih minuta moglo bi im značiti velike uštede novca
U zračnom prometu minute su jako važne. Tih nekoliko trenutaka ključno je za stizanje na let, ali i izbjegavanje kašnjenja koja utječu na raspored zračnih prijevoznika. Ušteđeno vrijeme čak bi moglo dovesti do velikih smanjenja njihovih troškova, piše CNBC.
Veliki zračni prijevoznici uvode strategije za koje njihovi rukovoditelji kažu da bi mogle dovesti do nižih troškova i učinkovitog poslovanja, čak i ako ušteda vremena na papiru izgleda zanemarivo.
Neki od ovih alata testirat će se tijekom, kako se očekuje, naporne blagdanske sezone, godinu dana nakon kraha zbog kojega su tisuće putnika zaglavile na aerodromima krajem 2022. Mnoga poboljšanja rade se iza kulisa.
American Airlines je tako prošle godine započeo s upotrebom nove tehnologije za dodjelu izlaza za letove u Međunarodnoj zračnoj luci Dallas/Fort Worth, drugoj najprometnijoj zračnoj luci na svijetu i najvećem američkom čvorištu.
Nove procedure, koje zamjenjuju gotovo ručne dugotrajne procese, omogućile su zrakoplovnoj tvrtki da izbjegne prelazak mnogih svojih zrakoplova s istočne na zapadnu stranu prostrane zračne luke, štedeći prosječno dvije minute po letu te ostvarujući oko 11 sati uštede dnevno.
Uvedena tehnologija pomogla je smanjiti vrijeme taksiranja za 20 posto te prepolovila promjene izlaza i teškoće u rasporedu letova, tvrdi prijevoznik.
Takozvani Smart Gating Program proširen je i na Međunarodnu zračnu luku Charlotte Douglas, Međunarodnu zračnu luku Miami, Nacionalnu zračnu luku Ronald Reagan Washington i nedavno, u svibnju, Međunarodnu zračnu luku Chicago O'Hare, rekao je David Seymour, COO American Airlinesa, dodajući da zrakoplovna tvrtka razmatra uvođenje te tehnologije i u Phoenixu.
Tehnologija izlaza (gatinga) na drugim aerodromima cilja na izbjegavanje zagušenja izlaza, što može dovesti do odgađanja letova ili parkiranja po dolasku.
U prvih osam mjeseci ove godine 76,4 posto američkih letova stiglo je unutar 15 minuta predviđenog vremena dolaska, za što Odjel za promet smatra da je dolazak na vrijeme. Taj učinak svrstava American na treće mjesto među američkim prijevoznicima prema pravovremenim dolascima, što je napredak u odnosu na peto mjesto u istom periodu lani.
Kratko vrijeme taksiranja i druga poboljšanja mogu pomoći zrakoplovnim prijevoznicima uštedjeti gorivo, jedan od najvećih troškova. American je rekao da im novi program izlaza štedi 1,4 milijuna galona goriva na godinu, što iznosi oko četiri milijuna dolara na temelju njegove cijene u glavnim američkim zračnim lukama ovoga mjeseca.
American nije jedini koji želi 'srezati' ukrcaj na nekoliko minuta.
United Airlines je prošlog mjeseca uveo novu proceduru ukrcaja za ekonomsku klasu, smještajući putnike koji sjede do prozora prve, zatim one u sredini, potom one do prolaza. United je rekao osoblju da bi takve promjene mogle uštedjeti do dvije minute po letu.
Southwest Airlines je također ove godine eksperimentirao s načinima za ubrzanje ukrcaja, pokušavajući sve, od boljih oznaka do glazbe na zračnom mostu kako bi se putnici brže kretali. Već godinama Delta Air Linesove stjuardese i agenti na izlazu koriste digitalne poruke tijekom ukrcaja, sve do slanja upozorenja za probleme poput prekrcanih spremnika iznad glave.
Niskotarifni prijevoznik Frontier Airlines ima cilj ubrzati ukrcaj i iskrcaj stazama izvan zračnih mostova. Tvrtka je počela koristiti stepenice izravno za ulazak i izlazak iz aviona, koristeći prednosti drugih vrata na Airbusovim avionima.
'Ako se želite brže ukrcati u avion, koristite dvoja umjesto jedna vrata', kaže izvršni direktor Barry Biffle.
Zrakoplovna tvrtka sa sjedištem u Denveru u pregovorima je s nekoliko aerodroma kako bi povećala taj tip ukrcaja, bez tradicionalnog zračnog mosta. Biffle je procijenio da prijevoznik može za dvije godine za trećinu svojih letova koristiti stepenice za ukrcaj i iskrcaj.
Tako je moguće, dodaje, uštedjeti čak 10 minuta, koliko je potrebno da se avion parkira, iskrca, ponovno napuni i poleti.
Robert Mann, koji je radio u nekoliko zrakoplovnih kompanija i predsjednik je konzultantske firme RW Mann & Co., rekao je da će zrakoplovnim tvrtkama ušteđeno vrijeme biti ključno. Uvođenje tog rasporeda moglo bi značiti da ne bi morali planirati toliko vremena za let, rekao je.
'Kada planirate kraće vrijeme leta, zapravo imate više dostupnih zrakoplova', rekao je.
Glasnogovornik American Airlinesa rekao je da bi, kako postaju učinkovitiji, u budućim rasporedima mogli izdvajati manje vremena za letove, povećavajući tako sposobnost dodavanja više njih.