Svaki četvrti hrvatski poduzetnik koji je sudjelovao u anketi revizorsko-konzultantske tvrtke Ernst&Young "Poduzetnički barometar" u iduće tri godine očekuje rast prihoda veći od 25 posto, a svaki peti očekuje i takvo povećanje broja zaposlenih
Istraživanje provedeno među kandidatima programa "EY Poduzetnik godine", pokazuje da poduzetnici planiraju investirati primarno u proizvodne kapacitete te prodaju i marketing.
Kada govore o planiranju budućeg rasta i razvoja svojih tvrtki, rezultati istraživanja pokazuju da gotovo svi poduzetnici očekuju rast prihoda i broja zaposlenika u iduće tri godine. Tako 25 posto ispitanika očekuje rast prihoda veći od 25 posto, dok isti rast u broju zaposlenih očekuje 19 posto ispitanika.
Istraživanje je pokazalo i da se 67 posto poduzetnika financira iz vlastitih sredstava, dok četvrtina njih koristi bankovne kredite. S druge strane, svega četiri posto ispitanika koristi EU-ove fondove kao primarni izvor financiranja.
Najvećim izazovom anketirani su označili pronalaženje i zadržavanje kvalitetnih radnika (85 posto anketiranih), dok su na drugom mjestu visoki porezi i česte izmjene poreznih propisa (51 posto).
Zanimljivo je kako su otežavajuće i usporene administrativne procedure, koje nerijetko zadaju poduzetnicima glavobolje, tek na šestom mjestu liste izazova.
Na pitanje što je po njima ključno za poboljšanje imidža poduzetništva u Hrvatskoj, više od polovice ispitanika odgovorilo je kako najveći utjecaj ima kvalitetnija javna promocija uspješnih poduzetničkih priča, nakon čega slijedi promocija uloge poduzetnika u stvaranju novih radnih mjesta.
Daljnje smanjenje poreza, osobito na dohodak, poduzetnici smatraju ključnom mjerom porezne politike za poticanje poduzetničkog poslovanja u Hrvatskoj. Slijedi snižavanje stope indirektnih poreza te stope poreza na dobit.
Poduzetnici koji su sudjelovali u istraživanju slažu se kako je na vrhu liste najznačajnijih utjecaja na unapređenje poduzetničkih aktivnosti u Hrvatskoj poboljšanje kvalitete obrazovnog sustava (75 posto).
Čak 94 posto poduzetnika smatra kako fakulteti ne razvijaju sve potrebne vještine kod budućih zaposlenika te ih stoga 85 posto u vlastitim tvrtkama organizira programe poput stažiranja i prakse.