čiste se police

Svjetsko prvenstvo poguralo domaće trgovce, eksplodirala prodaja televizora, piva, grickalica i mesa

03.07.2018 u 21:58

Bionic
Reading

Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji i uspjesi koje je do sada postigla hrvatska nogometna reprezentacija dali su veliki vjetar u leđa domaćim trgovcima. Kao i prilikom ostalih velikih nogometnih natjecanja na kojima sudjeluje Hrvatska, prodaja piva, mesa, grickalica, televizora, ali i ostale bijele tehnike je eksplodirala - kolektivna euforija plodno je tlo za marketingaše i trgovačke lance koji će zbog prvenstva u Rusiji vjerojatno imati rekordnu prodajnu sezonu

Potrošnja vezana za velika sportska natjecanja u prosjeku raste do deset posto. Više se prodaju televizori, navijački rekviziti, putni aranžmani - primarno čarter letovi za odlazak na utakmice, ali i grickalice te sve vrste alkoholnih pića, ali ponajviše pivo, pojasnila je za tportal direktorica Sektora trgovine pri HGK-u Tomislava Ravlić.

'Kako bi bili što konkurentniji i odgovorili na potrebe potrošača/navijača, trgovci primjenjuju razne akcije, popuste i ostale posebne oblike prodaje, koji su im zakonski na raspolaganju, kako bi snizili svoje proizvode i time dodatno doprinijeli dobroj sportskoj atmosferi', rekla je Ravlić.

U najvećem domaćem trgovačkom lancu, Konzumu, kažu kako je prodaja čipsa u lipnju ove godine u usporedbi s lipnjem prošle godine porasla 42 posto, dok je ukupno prodaja grickalica viša za 34 posto. Suhomesnati proizvodi prodaju se 43 posto bolje, dok je prodaja televizora skočila čak 400 posto.

U PIK-u Vrbovec dodaju da su za vrijeme SP-a prodali 730.000 grill kobasica, što je 50 posto više nego godinu ranije. 'Za vrijeme prvenstva smo u Hrvatskoj prodali (i pojelo se) više od pet milijuna PIK-ovih ćevapa', dodaju.

  • +19
Hrvatska je pobjedom protiv Danske prošla u četvrtfinale Svjetskog prvenstva Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

No možda i najveći dobitnici Svjetskog prvenstva u Rusiji su pivari. Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore, kaže nam je da je raspoloženje potrošača tijekom takvih natjecanja sve samo ne ravnodušno, bilo da je riječ o ushitu zbog pobjede, bilo tuzi zbog poraza, pa je takav emotivni miks ključan preduvjet za marketinške akcije koje primjenjuju proizvođači u nastojanju da odgovore na želje potrošača.

'U stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila pivarska industrija koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj. Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj doprinijeti ukupnom rastu tog tržišta u Hrvatskoj', komentirao je.

  • +80
Atmosfera u Lijepoj Našoj za vrijeme utakmice Hrvatska - Danska Izvor: Cropix / Autor: Emica Elvedji / CROPIX

Inače, proizvodnja piva u 2017. godini od 3,34 milijuna hektolitara svrstava nas na 21. mjesto od ukupno 31 europske zemlje u proizvodnji piva. Važno je istaknuti da pivo bilježi suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni, koji je u 2017. godini iznosio 10,2 milijuna američkih dolara.

Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a kako je u lipnju i Svjetsko prvenstvo u nogometu u Rusiji, očekuje se dodatno povećanje u danima u kojima igra naša reprezentacija od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici.

'Ujedno, svaki prolazak naše reprezentacije u daljnji krug natjecanja rezultirat će povećanom potrošnjom, posebice u ugostiteljstvu, što će se pozitivno odraziti na cjelokupnu industriju piva. Potrošnja piva u ljetnim mjesecima tradicionalno raste i uz povoljne klimatske uvjete. Uz navedeno, ako vremenske prilike budu povoljne, može se očekivati dodatno tradicionalno povećanje potrošnje piva tijekom ljetnih mjeseci', rekao je Ivanković.