IZMJENE ZAKONA

Taksisti traže uvođenje reda na tržištu, na pomolu nova promjena pravila

12.02.2021 u 11:40

Bionic
Reading

Prihvate li se prijedlozi Sekcije taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, dozvola za taksi izdavat će se samo za pojedino vozilo, gradovi će uz županije i ministarstvo imati evidenciju izdanih dozvola i licencija, a taksirat će se moći samo tamo gdje taksist ima prebivalište ili boravište

Predstavnici Sekcije taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore izvijestili su, naime, o najavi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da će prihvatiti većinu njihovih prijedloga izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji, kako navode, poboljšavaju sigurnost putnika, smanjuju ljetne gužve u obalnim gradovima te štite obrtnike i poduzetnike u taksi prijevozu koji posluju po zakonu.

Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a Jakov Čerina smatra da zakon treba mijenjati jer rješenja iz postojećeg imaju dalekosežne posljedice na sektor, cjelokupan gradski promet i sigurnost građana.

"Ministarstvo se složilo da bi se dozvola za taksi prijevoz trebala izdavati samo za pojedino vozilo, te da bi gradovi trebali voditi bazu izdanih dozvola i licencija, a ne samo županije i Ministarstvo prometa. Najavilo je i da će razmotriti zahtjev za vraćanjem odredbe o izuzeću polaganja ispita za one taksiste koji su s 31.7.2010. imali pet godina iskustva. Nadamo se da će se sva ta rješenja naći u izmjenama zakona", izjavio je Čerina izvještavajući o ovotjednom sastanku u ministarstvu prometa.

Taksisti u Zagrebu
  • Taksisti u Zagrebu
  • Taksisti u Zagrebu
  • Taksist Ivan Jelačić u razgovoru s novinarom tportala
  • Taksisti u Zagrebu
  • Taksisti u Zagrebu
    +14
Taksisti u Zagrebu Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Predsjednik Udruženja Radio Taksi Zagreb Jozo Kovačević smatra da je glavni problem taksista neadekvatna i nesustavna kontrola izdanih dozvola za obavljanje taksi prijevoza.

"Ključno je urediti izdavanja dozvola, a iskustvo je pokazalo da moramo ići na model jedna dozvola - jedan čovjek - jedno vozilo", kaže Kovačević.

Upozorava da ljeti vozači iz drugih gradova i država dolaze voziti u naše obalne gradove, pa nastaju gužve i nesreće jer ne poznaju gradove. Ističe stoga da bi uvjet za taksiranje u nekom gradu trebao biti da taksist tamo ima prebivalište ili boravište. 

I predsjednik dubrovačkih taksista Miše Miloslavić pozdravlja najavu resornog ministarstva da će prihvatiti dio inicijativa taksi prijevoznika. 

"Pozdravljamo legalnu konkurenciju, ali vjerujemo da treba jasno propisati tko i pod kojim uvjetima može raditi, kako zbog sigurnosti naših građana koji sjedaju u taksi, tako i zbog svih naših kolega koji legalno rade sa svim potrebnim dozvolama. Tražimo da se sankcioniraju nepravilnosti i osigura rad pod istim uvjetima za sve taksiste", zaključuje Miloslavić.