Prihvate li se prijedlozi Sekcije taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, dozvola za taksi izdavat će se samo za pojedino vozilo, gradovi će uz županije i ministarstvo imati evidenciju izdanih dozvola i licencija, a taksirat će se moći samo tamo gdje taksist ima prebivalište ili boravište
Predstavnici Sekcije taksi prijevoznika Hrvatske obrtničke komore izvijestili su, naime, o najavi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da će prihvatiti većinu njihovih prijedloga izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji, kako navode, poboljšavaju sigurnost putnika, smanjuju ljetne gužve u obalnim gradovima te štite obrtnike i poduzetnike u taksi prijevozu koji posluju po zakonu.
Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a Jakov Čerina smatra da zakon treba mijenjati jer rješenja iz postojećeg imaju dalekosežne posljedice na sektor, cjelokupan gradski promet i sigurnost građana.
"Ministarstvo se složilo da bi se dozvola za taksi prijevoz trebala izdavati samo za pojedino vozilo, te da bi gradovi trebali voditi bazu izdanih dozvola i licencija, a ne samo županije i Ministarstvo prometa. Najavilo je i da će razmotriti zahtjev za vraćanjem odredbe o izuzeću polaganja ispita za one taksiste koji su s 31.7.2010. imali pet godina iskustva. Nadamo se da će se sva ta rješenja naći u izmjenama zakona", izjavio je Čerina izvještavajući o ovotjednom sastanku u ministarstvu prometa.
Predsjednik Udruženja Radio Taksi Zagreb Jozo Kovačević smatra da je glavni problem taksista neadekvatna i nesustavna kontrola izdanih dozvola za obavljanje taksi prijevoza.
"Ključno je urediti izdavanja dozvola, a iskustvo je pokazalo da moramo ići na model jedna dozvola - jedan čovjek - jedno vozilo", kaže Kovačević.
Upozorava da ljeti vozači iz drugih gradova i država dolaze voziti u naše obalne gradove, pa nastaju gužve i nesreće jer ne poznaju gradove. Ističe stoga da bi uvjet za taksiranje u nekom gradu trebao biti da taksist tamo ima prebivalište ili boravište.
I predsjednik dubrovačkih taksista Miše Miloslavić pozdravlja najavu resornog ministarstva da će prihvatiti dio inicijativa taksi prijevoznika.
"Pozdravljamo legalnu konkurenciju, ali vjerujemo da treba jasno propisati tko i pod kojim uvjetima može raditi, kako zbog sigurnosti naših građana koji sjedaju u taksi, tako i zbog svih naših kolega koji legalno rade sa svim potrebnim dozvolama. Tražimo da se sankcioniraju nepravilnosti i osigura rad pod istim uvjetima za sve taksiste", zaključuje Miloslavić.