Iako je rok za izbor natječaja za savjetnika za monetizaciju autocesta u Hrvatskoj istekao krajem tjedna, još nije objavljeno tko će dobiti od države posao vrijedan najmanje pedesetak milijuna kuna. Čini se da su ugledne konzultantske kuće na kraju ipak uspjele 'srediti papire' jer je ministar Hajdaš najavio da će pobjednik natječaja na koji se javilo osam savjetnika biti proglašen danas na presici u 17 sati
Kako je prošli tjedan objavio Jutarnji list, pozivajući se na neslužbene izvore, čak šest od osam prijava među kojima se redaju imena od JP Morgana, Macquariea, Rotschilda i Goldman Sachsa, nije ispunjavalo formalne uvjete natječaje. Neki ponuditelji, tvrde izvori tog lista u Ministarstvu prometa, nisu napravili solemnizacije, nego su samo ovjerili potpise kod javnog bilježnika. Čini se da su ugledne konzultantske kuće odlučile uštedjeti jer je postupak solemnizacije ugovora skuplji od javnobilježničke ovjere potpisa na ugovor. Solemnizacija se naplaćuje prema vrijednosti pravnog posla, a prisjetimo se da su za savjetničke poslove ponuditelji tražili između 50,8 i 86,2 milijuna kuna.
Kako bi izbjegli blamažu u vezi s natječajem za izbor savjetnika, članovi povjerenstva Ministarstva mora potražili su pravnu pomoć oko toga može li se jednako tretirati solmenizacija i ovjera potpisa. Jutarnji je kao favorita spominjao Macquarie, ističući bliskost sada već bivšeg potpredsjednika Vlade Radimira Čačića s predstavnikom tog fonda Ratkom Kneževićem. Kao gost hrvatskog državnog vrha, Knežević se pojavio i na otvaranju hrvatskog veleposlanstava u Dohi te na hrvatskom gospodarskom forumu koji su zajednički organizirali Vlada i Ured predsjednika.
Među ponudama savjetnika za monetizaciju najskuplja je zajednička ponuda Goldman Sachsa i Interkapital vrijednosnih papira 'teška' 86,2 milijuna kuna. Najpovoljniju cijenu od 50,8 milijuna kuna, ponudili su Erste Group Bank, Delloite i Wolf Theiss Rechtsanwalte. Na natječaj su se još javili N. M. Rotchild London, BNP Paribas Pariz, konzorciji Zagrebačka banka i JP Morgan, Lazard Freres Pariz i Watson Fartey i Williams Pariz te odvjetničko društvo Bardek, Lisac, Mušec, Skoko, Šarolić, CMS Beč i Ekonomski institut Zagreb.
Iz Ministarstva mora najavljivali su da ponuđena cijena neće biti jedini uvjet, nego će se 'voditi računa o različitim elementima ponuda i na temelju utvrđenih kriterija izabrati ekonomski najisplativiju ponudu'. Zadatak savjetnika bit će izrada modela po kojem ćemo autocestovnu mrežu dati u koncesiju. Vladajući se nadaju da će od koncesije jednokratno dobiti 2,5 do tri milijarde eura, čime bi djelomično pokrili dugove HAC-a i Autoceste Rijeka - Zagreb koji ukupno iznose četiri milijarde eura.