Novi šef Agrokorove maloprodaje uskoro će postati David Morris, britanski menadžer s 28 godina iskustva u trgovini. Potvrdili su to i izvanredni povjerenik za Agrokor Fabris Peruško, ali i Sberbankov savjetnik za pitanje Agrokora Maksim Poletaev
Morris, kao novi šef maloprodaje, bit će zadužen za Konzum, Tisak i Mercator i razvoj njihova poslovanja. Poletaev je već rekao da je Agrokorova mreža u BiH problematična, zbog čega investicije treba preusmjeriti u Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju.
O svemu tome, ali o brojnim drugim poteškoćama i prilikama u maloprodaji, odlučivat će Morris. On sam sebe na društvenoj mreži LinkedIn opisuje kao poduzetnog CEO-a s multidisciplinarnom ekspertizom u fizičkoj i digitalnoj maloprodaji.
Evo kako se Morris opisuje na LinkedInu: 'Strateški lider fokusiran na globalnu transformaciju biznisa uključujući preuzimanja, prodaju, rezultate i međunarodni razvoj biznisa. Postigao rezultate u razvoju i vođenju timova na azijskim tržištima u razvoju, srednjoj Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu.'
Bio je šef centrale Tesca u regiji centralne i istočne Europe, najprije u Poljskoj, a zatim u Mađarskoj i u Češkoj. U periodu od 2015. do 2017. godine vodio je čitavu srednjoeuropsku regiju. Tesco je, na čelu s njime, u regiji posljednjih nekoliko godina znatno poboljšao profitabilnost. Osim toga, taj je britanski maloprodajni lanac nedavno prošao kroz veliko restrukturiranje kako bi se što bolje nosio s konkurencijom, pa će Morrisova iskustva dobro doći i u Hrvatskoj.
O svojem angažmanu u Češkoj, Morris je napisao: 'U roku od dvije godine postigli smo da lanac postane financijski samoodrživ. Jedanaest mjeseci uzastopnog rasta prodaje u uvjetima jake konkurentnije. Lansirali prvu online uslugu prodaje hrane u srednjoj Europi (...) Predvodili u promjeni kulture i stvorili bogatu grupu talentiranih ljudi.'
Podsjetimo, prema zadnjim javno dostupnim podacima, u prvih deset mjeseci Agrokorova maloprodaja dosegla je 10,08 milijardi kuna prihoda, od čega je samo Konzum ostvario 6,75 milijardi kuna. Time je za 0,6 posto prebacio plan za devet mjeseci. Istodobno, prihod od prodaje u najvećem području poslovanja Konzuma, maloprodaji, na razini godine veći je od plana za četiri posto.