Zbog neprodanih zaliha, europski i američki modni brendovi značajno su smanjili proljetne narudžbe azijskim proizvođačima tekstila. Zbog zaliha neprodane odjeće vrijedne stotinjak milijardi eura, europski i američki modni brendovi i trgovci odjećom značajno su smanjili narudžbe azijskim tekstilnim tvornicama za proljetnu kolekciju.
Kako piše Reuters, globalna tekstilna industrija nadala se da će joj 2021. biti daleko bolja nego prethodna godina kada je zbog zatvaranja gospodarskih aktivnosti, ali i trenda rada od kuće potražnja za odjećom pala 17 posto.
Međutim, novi val zatvaranja europskih gospodarstava te vrlo spora dinamika cijepljenja u većini svjetskih država ta su nadanja dobrano raspršile. Neki veliki zapadni trgovci odjećom ističu kako se “guše” u zalihama prošlogodišnje odjeće koja bi uobičajeno bila rasprodana tijekom jesenskih i zimskih sniženja, javlja Poslovni dnevnik.
Primjerice, britanski trgovac Primark otkrio je Reutersu da mu u skladištima stoji oko 150 milijuna funti (205 milijuna dolara) vrijedna odjeća iz sezone proljeće/ljeto 2020. te 200 milijuna funti vrijedna kolekcija jesen/zima. No, Primarkov problem samo je kap u moru nevolja s kojima se trenutno suočava tekstilna industrija.
Konzultantska tvrtka McKinsey procjenjuje da globalna vrijednost neprodane odjeće u trgovinama i skladištima iznosi između 140 i 160 milijardi eura. To je dvostruko više od uobičajenih razina. Sukladno tome, smanjuju se nove narudžbe. Britanski Marks & Spencer te njemački Hugo Boss najavili su da će naručiti manje odjeće za proljetnu kolekciju nego što je uobičajeno.
Trgovci odjećom također paze da dodatno ne nagomilavaju zalihe, ističe Ron Frasch, nekadašnji predsjednik tvrtke Saks Fifth Avenue koji je sada partner u investicijskoj tvrtki Castanea Partners koja surađuje s nizom tekstilnih brendova. “Mislim da su sada svi vrlo konzervativni u svojim narudžbama”, kaže Frasch i dodaje kako su neki trgovci i produžili rokove plaćanja svojim dobavljačima.
Problem golemih neprodanih zaliha tako osjećaju i velika azijska središta proizvodnje tekstila, poput Bangladeša čiji izvoz snažno ovisi o toj industriji. “Narudžbe uobičajeno dolaze tri mjeseca unaprijed. No, nema narudžbi za ožujak”, kaže Shahidullah Azim, vlasnik tvornice u Dhaki gdje se šiva odjeća za američke i europske trgovce.