INSPEKTORI U AKCIJI

Trgovcima rigorozne kazne ako ne skriju cigarete

Bionic
Reading

Nakon što je već dulje na snazi zabrana pušenja u javnim objektima, od danas bi se u Hrvatskoj trebao početi primjenjivati restriktivniji odnos prema prodaji duhanskih proizvoda. Inspektori, koji su do sada samo upozoravali prodavače, počet će kažnjavati sve koji se ne pridržavaju pravila o zabranu isticanja cigareta na vidljivim mjestima. Trgovinama prijete novčane kazne do 150.000 kuna, a odgovornim osobama do 15.000 kuna

Veliki trgovački lanci su se, manje ili više, prilagodili novim okolnostima, no problem bi mogle imati manje prodavaonice.

U rovinjskom TDR-u kažu da su upoznati s izmjenom zakona o uporabi duhanskih proizvoda i da će poštovati zakonske odredbe. 'Što se tiče našeg odnosa prema kupcima i trgovcima, naša kompanija neće mijenjati dosadašnje ugovorne odnose prema njima', kazao je Predrag Grubić, glasnogovornik Adrisa.

U Philip Morrisu ističu da odredbe Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda ne nameću zabranu izlaganja duhanskih proizvoda u trgovinama niti nameću obvezu trgovcima da duhanske proizvode moraju držati zaklonjene od pogleda potrošača. 'Trgovci su zabrinuti zbog postupaka koji nisu u skladu sa zakonom. Pozivamo Vladu da uvaže zahtjeve trgovaca i njihovu zabrinutost zbog nedovoljne transparentnosti. Treba povesti i računa o troškovima koji za njih mogu nastati zbog preuređivanja trgovina kako bi se zadovoljila ova sporna mjera, a tu je i opasnost od rasta nedozvoljene trgovine', kazala je konzultantica Branka Kuzmanović, iz tvrtke Hauska & Partneri, koja zastupa Philip Moriss.

Tomislav Fučkar, regionalni direktor za Hrvatsku korporacije British American Tobacco (BAT), navodi da je u pogledu izravne i neizravne promidžbe duhanskih proizvoda važno istaknuti da se pravni okvir nije mijenjao više od 10 godina. 'Izravna i neizravna promidžba zabranjena je više godina, no postavlja se pitanje temeljem čega se sada zakonodavni okvir tumači na potpuno drukčiji način', pita se Fučkar. I u Japan Tobacco Internationalu (JTI) iznenađeni su novim tumačenjem postojećeg Zakona te pozivaju nadležne da ne posežu za usvajanjem neosnovanih interpretacija.

'Izlaganje duhanskih proizvoda na prodajnim mjestima, prema spomenutom Zakonu, ne smatra se oglašavanjem, niti izravnom, odnosno neizravnom promidžbom duhanskih proizvoda. Stoga smatramo kako uklanjanje proizvoda, odnosno njihove vidljivosti na prodajnom mjestu nije opravdano te nema uporišta u samom tekstu Zakona', govori Darija Dretarglasnogovornica JTI-a u Hrvatskoj.