Alphabet je u posljednjem lanjskom tromjesečju ostvario prihode od 32,3 milijarde dolara, 24 posto veće nego godinu dana prije, a snažno je porasla i dobit te krovne kompanije Googlea, ako se izuzmu jednokratni porezni troškovi
Prema poslovnom izvješću objavljenom u četvrtak, čista dobit Alphabeta dosegnula je u proteklom kvartalu 6,8 milijardi dolara, što je 28 posto više nego godinu dana prije.
No, kada se uključe jednokratni porezni troškovi od 9,9 milijardi dolara, povezani s nedavno uvedenom poreznom reformom u SAD-u, kompanija je poslovala s gubitkom od oko 3 milijarde dolara.
Nakon objave rezultata, cijena dionice Alphabeta u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta pala je gotovo 3 posto, što je, kažu analitičari, posljedica snažnog rasta troškova kompanije.
Ti su troškovi, naime, u proteklom tromjesečju porasli za 27 posto na godišnjoj razini, brže od rasta prihoda.
Svi ostali rezultati kompanije su snažni, kažu analitičari. Tako su prihodi Googlea od oglašavanja, koji čine oko 85 posto ukupnih prihoda tog tehnološkog diva, porasli za 22 posto na godišnjoj razini, na 27,3 milijarde dolara.
Pritom je broj oglasa, ili plaćenih 'klikova', skočio za 43 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije, više nego što su analitičari očekivali. Troškovi po 'kliku' smanjeni su, pak, za 14 posto na godišnjoj razini.
Rezultati pokazuju da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebooka na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro platiti za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledatelja sadržaja.
Prema analitičkoj tvrtki eMarketer, Google i Facebook zajedno zahvaćaju gotovo 60 posto svjetskog tržišta mobilnog i video oglašavanja. Veliki dio tih prihoda Googlea zahvaljuje se popularnosti YouTubea.
Osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta u koje tvrtka puno investira, kao što su hardware i 'cloud' usluge, bilježe poboljšanja.
Zahvaljujući tome, u cijeloj 2017. godini prihodi Alphabeta porasli su 23 posto, na 110,9 milijardi dolara.
No, čista dobit tvrtke pala je 35 posto, na 12,6 milijardi dolara, što je posljedica jednokratnog poreznog troška, ali i kazne od 2,7 milijardi eura koju je Europska komisija lani odredila zbog Googleove zlouporabe vladajućeg položaja na tržištu tražilica.