IZGLEDNA KOMBINACIJA

Turci žele Croatia Airlines

27.07.2010 u 12:19

Bionic
Reading

Turski nacionalni avioprijevoznik mogao bi nakon akvizicija u Srbiji, Poljskoj i BiH krenuti i u preuzimanje Croatia Airlinesa

Turkish Airlines zainteresiran je za kupnju posrnulog hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa. Potvrdili su to za Business.hr iz centrale Turkish Airlinesa, aviokompanije koja bilježi snažan rast. Turkish je već bacio oko na zrakoplovne tvrtke iz srednje i istočne Europe gdje vidi prostor za svoju ekspanziju, pa je tako pokazao interes za srpski JAT i poljski Lot, a sa 49 posto udjela već je strateški partner BH Airlinesa.

Na pitanje Businessa jesu li zainteresirani za preuzimanje Croatia Airlinesa, iz Turkish Airlinesa su odgovorili da uprava još nije donijela nikakvu odluku o strateškom partnerstvu s Croatia Airlinesom.

'No naša je kompanija otvorena za mogućnost da uzme u obzir svaku moguću priliku za našu strategiju rasta', kazao je glasnogovornik Turkish Arlinesa Ali Genc. Turkish je ostavio otvorenu mogućnost preuzimanja Croatia Airlinesa, tj. nije je kategorički odbacio, za razliku od njemačke Lufhanse, koja se dosad često spominjala kao mogući kupac domaćeg avioprijevoznika.

Turkish je već počeo pregovore o preuzimanju s LOT-om i JAT-om, čime bi postao treći po veličini europski avioprijevoznik. Da ta aviokompanija nije osjetila svjetsku recesiju kao druge aviotvrtke koje grcaju u gubicima, pokazuju i podaci da Turkish otvara 17 novih linija i zapošljava novih 1500 radnika.

S druge strane, Croatia Airlines guši se u gubicima: lani je tvrtka koju vodi Ivan Mišetić (a koji, prema nedavnim medijskim istupima, smatra da je privatizacija jedino rješenje) imala 200 milijuna kuna gubitka, a u prvom kvartalu ove godine već 100 milijuna kuna.

Darko Prebežac, profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, koji među ostalim predaje i menadžment zračnih kompanija, kaže da je kombinacija Turkisha i Croatia Airlinesa puno logičnija od ideje o spajanju slovenskog Adria Airwaysa i Croatije, a i puno je bolja za opstanak kompanije nego Lufthansino preuzimanje.