Tržište autoodgovornosti u Hrvatskoj je razvijeno, ali ima i slabosti među kojima je najveća nelojalna konkurencija, rečeno je na današnjem okruglom stolu magazina Banka 'Osiguranje motornih vozila - prepreke i izgledi za rast tržišta'
Temelj stabilnog i razvijenog tržišta osiguranja od autoodgovornosti je oštra konkurencija, smatra direktor Direkcije za razvoj osiguravateljnih poslovnih procesa Croatia osiguranja Svemir Kalinić
To tržište po njegovom mišljenju je dobro regulirano i usklađeno s europskim propisima.
Slabost hrvatskog tržišta osiguranja od autoodgovornosti je nelojalna konkurencija koja se očituje u davanju neopravdanih bonusa i darova osiguranicima, a tu su i besplatne police. Sve to, smatraju sudionici skupa, negativno utječe na poslovanje osiguravajućih kuća, a oštećena je i država kroz smanjene uplate poreza iz premija osiguranja.
U raspravi je istaknuto da tržišnu utakmicu treba prebaciti na teren kvalitete usluga, a napustiti borbu za osiguranike davanjem neopravdanih povlastica i bonusa.
Kod kasko osiguranja stanje je drugačije nego kod autoodgovornosti jer je taj segment tržišta pogođen padom kupovne moći zbog krize i padom prodaje vozila. Rješenje osiguravatelji vide u razvoju novih proizvoda kao što su djelomični kasko, obvezna franšiza i određivanje cijene police prema prijeđenim kilometrima.
Prepreke razvoju tržišta koje su spomenute na skupu su velik broj neosiguranih vozila, nepoštivanje pravila tržišne utakmice i velika davanja državi iz premija osiguranja.
Prema podacima koje je za okrugli stol pripremio magazin Banka, ukupna premija osiguranja od automobilske odgovornosti krajem svibnja iznosila je 1,22 milijarde kuna, što je 1,3 posto više nego u isto vrijeme prošle godine. Obvezno osiguranje od autoodgovornosti prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje u ukupnoj zaračunatoj premiji ima 30-postotni udjel.
Kasko osiguranje u padu je u odnosu na prošlu godinu za 10,5 posto
Podaci koje je iznijela predsjednica Udruženja osiguravatelja Hrvatske gospodarske komore i predsjednica Erste osiguranja Snježana Bertoncelj svjedoče o mogućnosti rasta ukupnog tržišta osiguranja - na kraju 2010. godine udjel zaračunate bruto premije u BDP-u bio je 2,76 posto, a premija po stanovniku 380 američkih dolara, što je, kako je rekla, jako malo u usporedbi s drugim tržištima.
'Iz toga zaključujemo da ima prostora za razvoj, ali trebamo imati na umu sadašnju gospodarsku situaciju', kaže čelnica Erste osiguranja. Pritom upozorava da je krajem svibnja ukupna premija od 4,4 milijarde kuna, 1,5 posto manja nego prošle godine.