Hrvatska poštanska banka (HPB) ostvarila je u prvih devet mjeseci ove godine operativnu dobit od 258 milijuna kuna, dok neto dobit iznosi 106,8 milijuna kuna, što je najviši iznos u povijesti te banke, istaknuto je u petak na na konferenciji za novinare poslovodstva HPB-a.
Operativna dobit banke HPB-a za prvih devet ovogodišnjih mjeseci viša je za 9,5 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je neto dobit ove godine ostvarena nakon više od 400 milijuna kuna gubitka iskazanog u istom razdoblju lani.
Član Uprave HPB-a Domagoj Karađole istaknuo je kako je taj rezultat ostvaren unatoč tome što je banka u tom razdoblju prolazila kroz reorganizaciju, dokapitalizaciju i optimizaciju izloženosti rizicima.
Nakon povećanja kapitala u lipnju pretvaranjem hibridnih instrumenata u dionički kapital u iznosu od 252 milijuna kuna, HPB je emisijom nove serije dionica povećava kapital za dodatnih 550 milijuna kuna te ukupni kapital sada iznosi 1,7 milijardi kuna. Istodobno, za rezerviranja je izdvojeno 149 milijuna kuna, a pokrivenost loših kredita povećana je s prošlogodišnjih 53 na 63 posto krajem rujna ove godine. Povećanjem kapitala, kao i optimizacijom izloženosti rizicima, HPB je dostigao stopu adekvatnosti kapitala od 16,5 posto, što je za 2,5 postotna boda više u odnosu na regulatorno propisanu stopu.
Karađole je istaknuo i kako HPB u prvih devet mjeseci ove godine bilježi gotovo istu razinu ukupnih bruto kredita kao i krajem 2014. godine, uslijed povećanja kredita građanima, ali niže plasmane poslovnim klijentima, uslijed optimizacije izloženosti riziku.
Iako se poslovni plan za 2016. godinu tek izrađuje, u HPB-u očekuju da bi na poslovanje u idućoj godini bitno pozitivno trebao utjecati zajednički projekt s Hrvatskom poštom (HP).
Naime, HPB i Pošta pokrenule su sredinom ove godine pilot projekt s ciljem razvoja najvećeg prodajnog kanala bankarskih proizvoda u Hrvatskoj kroz povećanje ponude proizvoda HPB-a u prodajnoj mreži Pošte, koja je s oko tisuću poslovnica dvostruko veća od HPB-ove.
Marijana Špalj iz HPB-ovog Sektora za poslovanje sa stanovništvom zadužena za taj projekt je pojasnila kako je Pošta i do sada imala u ponudi osnovne bankarske proizvode, poput mogućnosti otvaranja tekućeg računa, no sada se ta usluga širi, primjerice na mogućnost apliciranja za kredite ili kartice, ali i zajedničku kreditnu karticu. Za to su u poštanskim uredima oformljeni posebni "financijski kutci", a samo tijekom šest mjeseci provedbe pilot projekta prodaja bankarskih usluga u njima povećana je za dva i pol puta, kazala je Špalj.
Dodala je kako u poslovnice Hrvatske pošte dnevno dolazi prosječno 150 tisuća klijenata te da je cilj privući što veći broj onih koji još nisu klijenti banke.