Kako su pokazali posljednji podaci Državnog zavoda za statistiku, u travnju je nastavljen trend pada prometa u trgovini na malo sedmi mjesec zaredom. U usporedbi s prošlogodišnjim travnjem pad prometa u trgovini na malo iznosio je 14,5 posto u realnim iznosima, dok je u nominalnim iznosima promet smanjen za 11,9 posto
Navedene stope predstavljaju usporavanje pada u odnosu na prošli mjesec na što je najviše utjecao drugačiji termin uskrsnih blagdana ove godine u odnosu na 2008, kada su uskršnji blagdani bili u ožujku, ističu analitičari Raiffeisen banke u dnevnom izvješću.
Promatrajući nominalne promjene prometa u trgovini na malo po trgovačkim strukama u travnju najznačajniji pad prometa i dalje bilježi prodaja motornih vozila, od čak 56,4 posto. Istovremeno, i kod prodaje motornih goriva i maziva bilježi se pad prodaje od 17,0 posto što je s obzirom na to da se radi o dobrima s niskim stupnjem elastičnosti ipak u značajnoj mjeri posljedica nižih cijena naftnih derivata u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Prodaja u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežito živežnim namirnicama, na koju se odnosi preko 33 posto ukupnog prometa u trgovina na malo, zabilježila je u travnju godišnji rast prodaje od 5,7 posto što je posljedica već spomenutog drugačijeg termina blagdana, dok je i kod prodaje tekstila, odjevnih predmeta i obuće zabilježen blagi rast prodaje od 1,7 posto.
Tijekom prva četiri mjeseca ove godine, realni pad prometa u trgovini na malo iznosio je 16,3 posto (14 posto nominalno) u odnosu na isto razdoblje lani. Posljedica je to usporavanja kreditne aktivnosti te smanjenja kupovne moći stanovništva, što će se odraziti i kroz smanjenje osobne potrošnje i bruto domaćeg proizvoda u promatranom razdoblju.
Analitičari RBA u narednom razdoblju očekuju daljnji pad prometa u trgovini na malo, ali ipak po manjim stopama. Značajan utjecaj na kretanje prometa u trgovini na malo doći će i od uspješnosti ovogodišnje turističke sezone. Procjena je da bi ovogodišnji realni pad prometa u maloprodaji mogao iznositi oko 9,1 posto, što će ponajprije biti posljedica smanjenog optimizma potrošača u uvjetima usporene međunarodne i domaće gospodarske aktivnosti.