Američka digitalna kompanija za naručivanje usluga prijevoza Uber izvijestila je o manjem gubitku u trećem tromjesečju, uz snažan rast potražnje za uslugama dostave u vrijeme pandemije koronavirusa
U razdoblju od srpnja do rujna Uber je poslovao s neto gubitkom od 1,1 milijardu dolara, pokazuje izvješće dostavljeno američkoj burzi.
Gubitak je manji nego u istom prošlogodišnjem razdoblju kada su na Uberove rezultate utjecala opsežna ulaganja i veliki troškovi.
Prihodi su pali 18 posto, na 3,1 milijardu dolara.
Svijetla je točka odjel dostave, s više nego udvostručenim prihodima, od 1,45 milijardi dolara, što je najveći iznos otkada je Uber počeo pružati te usluge.
Direktori kompanije rekli su analitičarima u telekonferenciji da klijenti nastavljaju naručivati hranu putem Uber Eatsa čak i nakon ublažavanja protupandemijskih mjera ali izvršni direktor Dara Khosrowshahi upozorio je da se još ne može pouzdano reći hoće li se taj trend nastaviti.
Nakon pada na početku pandemije Uberovo se poslovanje oporavlja, ali i dalje trpi posljedice.
Bruto vrijednost rezervacija u odjelu usluga prijevoza oporavila se od snažnog travanjskog pada ali je još uvijek 50 posto niža nego u istom prošlogodišnjem razdoblju kada se isključe promjene valutnih tečajeva.
Ključan dio Uberova poslovanja posebno se teško oporavlja na zapadnoj obali SAD-a, dok je u Europi i na Bliskom istoku oporavak nešto stabilniji, uz stopu pada rezervacija od 'samo' 36 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Odjel prijevoza ipak je jedini bilježio pozitivan rezultat, zaključivši tromjesečje s prilagođenom dobiti prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) od 245 milijuna dolara.
Unatoč problemima, tvrtka je potvrdila da želi zaključiti tromjesečje s pozitivnom EBITDA prije kraja 2021. godine.
Khosrowshahi je naglasio i da razgovaraju s vlastima u matičnom SAD-u i u drugim zemljama kako bi pronašli kompromisno rješenje za status prekarno zaposlenih vozača. Vlasti smatraju da bi im Uber trebao dati status radnika.