Najnoviji val umjetne inteligencije (AI) dao je kockarskim tvrtkama novi alat. Veliko je pitanje kako će ga upotrijebiti
Industrija tvrdi da će AI prije svega poboljšati korisničko iskustvo, ali nisu svi uvjereni u dobronamjernost kockarskih kompanija.
'Iako nova tehnologija nedvojbeno poboljšava sudjelovanje korisnika, također ima potencijal produbiti ovisnost. Etička dilema ovdje je hoće li se prioritet dati profitu ili dobrobiti pojedinaca sklonih ovisnosti', izjavio je za BBC Danny Cheetham (34), a koji se s ovisnošću o kockanju bori od 18. godine.
Scotty McKeever iz tvrtke EquinEdge tvrdi da nema razloga za brigu. Njegova firma koristi AI za analizu podataka poput performansi konja, uvjeta na stazi te statistika džokeja i trenera. Sve se to obrađuje kako bi se izračunala vjerojatnost pobjede svakog od sudionika utrke. AI obavi teži dio posla, ali kladioničari i dalje moraju odlučiti kako će tumačiti dobivenu metriku - što je, kako EquinEdge opisuje, 'zabavan dio'.
McKeever smatra da primjena AI neće imati nikakav utjecaj na problem kockanja.
'To je bolest koja se ne razlikuje od drugih ovisnosti. Onima koji pate od nje neće puno značiti je li kockanje manje ili više dosadno', uvjeren je McKeever.
Tvrtka Betby pruža tehnološka rješenja firmama kako bi personalizirale iskustvo klađenja korisnika i predvidjele koliko će dugo ostati aktivan te koliku vrijednost će im donijeti za vrijeme svog 'kockarskog vijeka'.
Danil Emelianov, voditelj odjela za umjetnu inteligenciju u tvrtki Betby, ističe da nedavno lansirani alati za umjetnu inteligenciju omogućuju tvrtki prioritizaciju relevantnog sadržaja za korisnike temeljem njihovih prethodnih aktivnosti, trenutačnih akcija, korisnika sličnog ponašanja te vodećih sportskih trendova.
Međutim, osim što pruža više onoga što korisnici žele, AI se također razvija da prepoznaje 'ključne promjene u ponašanju' koje bi mogle ukazivati na problematično kockanje.
To uključuje prepoznavanje uzastopnih gubitaka, impulzivnog ponašanja i povećanog trošenja. Betbyjevi algoritmi temelje se na različitim podacima o aktivnosti korisnika, uključujući učestalost, iznos uloga i vrstu klađenja. Na temelju tih podataka, tehnologija može identificirati ključne karakteristike koje bi mogle ukazivati na problematično kockanje ili pokušaj prijevare.
Charles Ritchie, supredsjedatelj dobrotvorne organizacije Gambling with Lives, koja pomaže onima čiji su se članovi obitelji ubili zbog problema povezanih s kockanjem, nije uvjeren u dobronamjernost industrije.
'Sve vam je to dimna zavjesa. Imamo jasne dokaze mnogih ožalošćenih obitelji da se algoritmi umjetne inteligencije ne primjenjuju kako bi se smanjila šteta uzrokovana kockanjem', izjavio je Ritchie.
Zoë Osmond, izvršna direktorica dobrotvorne organizacije koja se bavi prevencijom problema s kockanjem GambleAware, ističe da AI treba iskoristiti za pomoć ovisnicima.
'Raspravu o korištenju umjetne inteligencije za poboljšanje korisničkog iskustva treba pažljivo uravnotežiti i upravljati njome kako bi se osiguralo da postane snaga za dobro - u prepoznavanju znakova i sprječavanju štete od kockanja', rekla je Osmond.
Stručnjaci upozoravaju da će trebati pažljivo pratiti situaciju s obzirom na rast popularnosti online kockanja. Također, klađenje uživo postaje jedno od najbrže rastućih područja industrije igara na sreću.
Američka tvrtka Genius Sports u studenom je izvijestila da sada uzima otprilike tri puta više u naknadama za klađenje uživo nego za tradicionalne oklade prije početka utrka i utakmica.