ne dijelite broj kartice

Važno upozorenje DPD-a: Brojni pokušaji internetskih prijevara iz Ukrajine i Rusije, ne nasjedajte!

15.09.2022 u 15:15

Bionic
Reading

U posljednje vrijeme sve su češći pokušaji prijevare putem raznih portala za online kupovinu, posebno na oglašivačkim stranicama i/ili putem telefonskih poziva. U pojedinim slučajevima spominje se i DPD kao dostavna služba kojom se šalje novac i/ili roba.

'Prevaranti iz raznih zemalja, najčešće iz Ukrajine, Rusije, Litve, Estonije i dr. javljaju se na oglase domaćih prodavača te putem lažne web stranice i/ili SMS/WhatsApp poruke traže korisnike broj kartice, kontrolni broj i datum isteka kartice. Napominjemo kako prevaranti pokušavaju na razne načine ukrasti ove vrijedne podatke, a najčešće se javljaju putem oglašivačkih stranica poput Njuškala, Facebook Marketplace-a i sl. Prevaranti se predstavljaju kao zainteresirani kupci koji žele izvršiti uplatu ili kao prodavatelji koji traže predujam kao garanciju za prodaju. Uvijek se radi o prikupljanju podataka: ime i prezime, broj kartice, datum isteka kartice te troznamenkastom kontrolnom broju (CVV). DPD izričito želi istaknuti da se takve poveznice ne slijede, da takve poruke predstavljaju zlouporabu brenda DPD te navedene poruke nisu poslane s naše strane. DPD šalje e-mailove isključivo s dpd.hr domene te nikada neće tražiti presliku platnih kartica putem elektroničke pošte ili kroz digitalne kanale komunikacije (chat, SMS, WhatsApp i sl.)', priopćili su iz DPD-a.

DPD Croatia želi upozoriti sve građane da pripaze s kim dijele i gdje unose podatke platne kartice. 'Napominjemo kako su broj kartice, kontrolni broj (CVV) i datum isteka kartice potrebni jedino kada se plaća putem interneta. Ako prodajete ili očekujete uplatu sredstva jedino  što 'kupac' može opravdano tražiti su IBAN/broj računa te naziv primatelja. Također, DPD nikada neće tražiti podatak koji je vezan uz limit na kartici. Navedeni podatak, nije potreban ni prilikom prodaje ni prilikom kupnje na bilo kojoj stranici na internetu, stoga ih nikada ne upisujte. U slučaju sumnje na prijevaru ne slijedite poveznice zaprimljene putem takvih e-poruka te nemojte dijeliti osobne podatke, pogotovo ne troznamenkasti kontrolni broj platne kartice', dodaju u priopćenju. 

Također, prethodnih dana sve su učestalije i telefonske prijevare, a pretraživanjem broja u tražilici može se pojaviti ime DPD Croatia. Brojevi koji su prijavljeni kao sumnjivi su: 021 579 104 i 021 579 105, a prilikom javljanja na poziv u pozadini svira glazba. Moguće je da tijekom poziva prevaranti s računa skinu određeni iznos novaca, zato je potreban oprez. 

+Ako ste bili žrtva navedenih pokušaja prijevara te ste poslali presliku kartice ili upisali podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijestite nadležnu banku koja vam je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta. Naš odjel koji se bavi zaštitom potrošača svaki prijavljeni oblik prijevare prijavljuje nadležnim institucijama sa svim prikupljenim dokazima. U slučaju dvojbe dolazi li poruka zaista od DPD Croatia te možete li joj vjerovati, slobodni ste kontaktirati DPD Službu za korisnike na info@dpd.hr ili na telefonski broj +385(0)1 3430 600', zaključuje se.