Proizvođači automobila Volkswagen i FiatChrysler mogli bi suočiti s kaznama u visini od 1,83 milijarde eura odnosno 746 milijuna eura ako ne smanje emisiju ispušnih plinova u skladu sa zacrtanim ciljevima Europske unije za 2021. godinu, izračunali su u konzultantskoj tvrtki AlixPartners. Najnovija studija te konzultantske tvrtke pokazuje da je proizvođačima automobila teško udovoljiti europskim pravilima o smanjenju prosječne emisije ispušnih plinova u voznom parku putničkih automobila na 95 grama ugljičnog dioksida po kilometru do 2021. godine.
U AlixPartnersu procijenili su visinu potencijalnih kazni na temelju razine emisija koju su proizvođači prijavili krajem 2017. godine. U međuvremenu su veliki proizvođači smanjili prosječnu emisiju ugljičnog dioksida većom prodajom električnih i hibridnih vozila.
U Volkswagenu ističu da se planiraju uskladiti s europskim pravilima, dok u FiatChrysleru najavljuju da će se poslužiti najjeftinijom opcijom kako bi ispoštovali pravila, što može uključiti i plaćanje kazni.
Među velikim automobilskim tvrtkama kazne ne prijete samo Volvu i Toyoti, koji mogu prodati svoje neiskorištene kredite za emisiju štetnih plinova drugim proizvođačima, pokazalo je istraživanje.
Najveća kazna prijeti grupi Volkswagen jer je najveći europski proizvođač automobila po tržišnom udjelu. Kako bi ispunio europska pravila o emisijama, od 2020. godine planira masovno proizvoditi električne automobile.
„Ako proizvodite teže automobile i imate veliki udio u tržištu dizelskih automobila, morate napraviti domaću zadaću želite li ublažiti moguće kazne. Potrošači prelaze na benzin i to treba nadoknaditi elektrifikacijom ili hibridizacijom”, rekao je direktor AlixPartnersa Elmar Kades.
U studiji Global Automotive Outlook AlixPartners procjenjuje da će prodaja automobila u iduće tri godine stagnirati ili padati, pogađajući marže dobavljača i proizvođača automobila, osobito one koji nastoje uravnotežiti prodaju električnih automobila i onih s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Projektiranje i proizvodnja obje vrste motora, onih s unutarnjim izgaranjem i onih na struju, istovremeno košta proizvođače automobila 2,3 milijarde dolara po platformi godišnje, navodi se u istraživanju.
„Među najdramatičnijim je trendovima stagnacija odnosno pad potražnje u uvjetima rekordne razine ulaganja. Predviđamo opsežne mjere smanjenja troškova na svim razinama kako bi se pariralo padu marži", kazao je Kades.