Slovenija je sve bliža odluci da proda svoju mrežu autocesta kako bi spasila proračun. Potvrdio je to nedavno i ministar prometa Patrick Vlačič, čime je država priznala stalna nagađanja o neodrživom stanju u DARS-u, slovenskom državnom poduzeću za autoceste, piše Novi list
Konačna bilanca slovenskog autocestovnog križa – kako u Sloveniji nazivaju prioritetnu mrežu autocesta koja povezuje Kopar i Maribor te Breganu i Karavanke na sjeveru, jugu, istoku i zapadu Slovenije – poražavajuća je po slovenski državni proračun.
Projekt koji je trebao koštati otprilike dvije milijarde američkih dolara na kraju su Slovenci morali platiti čak četiri puta više. Dobar dio tih novaca otišao je, piše Novi list, na tajne račune slovenske građevinske mafije, koja je funkcionirala kao dobro organizirani kartel, što je dokazano i pred slovenskim sudstvom, a što je znatno podiglo cijenu ionako skupom projektu.
Obrazac isisavanja milijardi državnog novca namijenjenog za izgradnju autocesta u Sloveniji nije se previše razlikovao od modela kojem smo svjedočili u Hrvatskoj.
Rupu koja je nastala Slovenci su pokušali zakrpati uvođenjem vinjetnog sustava naplate cestarine, ali on se pokazao promašajem zbog kojeg je Slovenija već 2009. bilježila minus od 70 milijuna eura
Danas se rupa u DARS-ovim bilancama popela na astronomske 4,2 milijarde eura. DARS muku muči sa servisiranjem svojih kreditnih obveza, a u slučaju da u tome ne uspije, teret pada na slovenski proračun.
Zbog toga je Slovenija sve bliže teškoj odluci da potraži strateškog partnera za DARS i njegove dugove, čime bi se spasio slovenski proračun. No taj plan ima i svoju lošu stranu, piše Novi list: Slovenija bi strancima morala prepustiti svoju mrežu autocesta kao jedan od ključnih infrastrukturnih projekata slovenske države, što se doskora nitko ne bi usudio ni pomisliti.