Uoči prosvjeda radnika Gredelja, kontaktirali smo s ministrom prometa Sinišom Hajdašem Dončićem, koji je istaknuo da je sudbina tvornice željezničkih vozila, za koju vjeruje da ima proizvodni potencijal, u rukama odbora vjerovnika od kojih je najveći Unicredit leasing
Ministar Hajdaš Dončić nije htio komentirati detalje stečaja Gredelja, tvrtke u vlasništvu HŽ-a i Vladin plan koji je prezentirao prije par mjeseci, prema kojemu bi se dio tvornice pripojio Končaru, kako bi zajedno proizvodili vlakove za Hrvatske željeznice.
'Ne mogu komentirati stečaj Gredelja, to nije u skladu s mojim ovlastima. Mogu samo reći da ću u slučaju Gredelja učinit sve u skladu sa zakonskim mogućnostima i pomoći da se sačuvaju radna mjesta. Tu je ključan odbor vjerovnika, od kojih je najveći Unicredit i stečajni upravitelj, koji će nakon popisivanja stečajne mase i sazivanja odbora vjerovnika izraditi stečajni plan', izjavio je Hajdaš Dončić za tportal, napominjući kako se tvrtka već dulje vrijeme muči s prezaduženošću.
Naglasio je kako dio Gredelja ima potencijal da bude dobra proizvodna tvrtka i u tom smjeru vidi njegovu budućnost nakon stečaja s preustrojem. 'Dobro je da je prijedlog za stečaj Gredelja pokrenut prije 1. listopada, dakle prema starom zakonu koji omogućuje stečaj s preustrojem kako bi se izbjegla likvidacija poduzeća', komentirao je.
Na upit hoće li Unicredit prihvatiti stečaj s preustrojem, umjesto da se naplati od prodaje nekretnina, kazao je: 'Dosadašnja praksa pokazala je da vjerovnici prihvaćaju stečajni plan s preustrojem, kako bi sačuvali svoja ulaganja, a time je otvorena mogućnost i da Gredelj opstane, da mu se sačuva zdravi dio poduzeća i spasi veći dio radnih mjesta.'
Strahujući od prepolovljavanja broja zaposlenih i podjele tvrtke na dva dijela, radnici Gredelja danas prosvjeduju protiv otvaranja stečaja. S obzirom na to da bi Gredelj trebao biti podijeljen na dva društva - Gradnju vozila i Tehničke servise, prema sindikalnim informacijama, od današnjih 1.465 trebalo bi ostati zaposleno samo 700 radnika.