Krajem svibnja ove godine ukupna zaračunata bruto premija osiguravajućih društava iznosila je ukupno 4,88 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast za 8,1 posto, pokazuju kumulativni podaci koje je u utorak objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO)
Na rast ukupne zaračunate bruto premije u tom razdoblju utjecao je rast premije u neživotnim osiguranjima, i to za 11,7 posto, na 3,47 milijardi kuna.
Istodobno životna osiguranja bilježe blagi rast ukupne premije, za 0,4 posto, na 1,4 milijarde kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem svibnja od 980 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 927,5 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast za 5,5 posto. U prvih pet mjeseci ove godine sklopljeno je 987.942 polica, što je 51.987 polica ili 5,5 posto više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 938,82 kune, što je na godišnjoj razini pad za 0,03 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,14 milijarde kuna, ili 4,1 posto većom u odnosu na svibanj 2018. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je u svibnju zaračunata bruto premija od 213,7 milijuna kuna, što je pad za 13,8 posto na godišnjoj razini.
Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 53,8 milijuna kuna i snižena su za 2,9 posto.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje - s 1,4 milijarde kuna ima tržišni udio od 29,42 posto.
Drugi je Allianz Zagreb, s premijom od 662 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 13,56 posto, a treći Euroherc, s 503,4 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 10,31 posto.