'Ja govorim, a vi slušate, vjerojatno zato što vas zanima što vam imam za reći', egida je pod kojom je Andrew Keen, pisac i kontroverzni kritičar suvremenih medija, otvorio svoje samopouzdano i provokativno predavanje na Weekend Media Festivalu
Suština medijskog sustava leži u otkrivanju i razvoju talenta, smatra Keen, koji vjeruje u klasičan, industrijski ekonomski model. Za svoju tezu – da talent moraju otkrivati i razvijati profesionalci – iskoristio je primjer Johna Hammonda, producenta koji je zalazio u male američke klubove da bi otkrio sirovi talent, a među njegovim otkrićima su bili i Dylan i Springsteen. Jedan od sto ljudi dobio bi takvu priliku.
Nasuprot tome, arhitektura interneta nema središte, nema hijerarhiju i u eri Weba 2.0 ne postoji ta vrsta selekcije. 'Premisa Weba 2.0 je da smo svi talentirani i da tradicionalni mediji guše naš talent. No kad bismo svi sad pričali istovremeno, došlo bi do kakofonije, kaotične buke. Živimo u eri narcističke kulture', smatra Keen.
Keen priznaje da internet nije jedini odgovoran za to što je došlo do krize, gubitka poslova u medijskoj industriji i industriji zabave. No internet je sve to sažeo, pretvorio nas sve od konzumenata u one koji stvaraju vijesti, glazbu i kulturu.
Britansko-američki broadcaster kaže da su tvrtke koje je iznjedrio Web 2.0 na rubu propasti jer besplatno distribuiraju sadržaj. Navodi primjer Youtubea, koji je, iako u Googleovom vlasništvu, zbog brojnih tužbi Viacoma prisiljen tražiti poslovne modele povezivanja s velikim studijima i distributerima te promoviranje njihovog sadržaja.
'Ideja da je sve besplatno vam se sigurno sviđa – vjerojatno biste najviše voljeli da ste mogli doći u Rovinj besplatno, no netko tko prodaje benzin, radi u hotelu i osoblje festivala također moraju živjeti od nečega', riječi su kojima je Keen ponovno kritizirao besplatno preuzimanje glazbe i filma s interneta.
Keena brine i nedostatak privatnosti. 'Ukoliko aktiviram prikaz lokacije na svom iPhoneu, svih mojih 14 tisuća sljedbenika na Twitteru i prijatelja na Facebooku znat će gdje sam. Mora li to baš biti tako?', pita se Keen.
Odgovarajući na pitanje o značenju tehnologije, Keen se referirao na Kevina Kellyja, urednika časopisa Wired. 'Kelly smatra da je tehnologija Bog – ne smijemo dozvoliti da u to povjerujemo, jer nas takvo razmišljanje vraća u srednji vijek', rekao je Keen.