22. - 25.09

Tomo Ricov uoči Weekend Media Festivala: Prepune dvorane demantiraju tezu da se u Rovinju samo tulumari

06.09.2022 u 17:02

Bionic
Reading

Weekend.15 održat će se u periodu od 22. do 25.09 u Rovinju. Uoči omiljenog vikenda za mnoge medijske i komunikacijske stručnjake i djelatnike, porazgovarali smo s direktorom festivala i programa Tomom Ricovom

Weekend već 15 godina opravdava sva očekivanja i posjetiteljima nudi uvijek aktualan i relevantan program te predstavlja poznate stručnjake čija je kreativna energija zaslužna za svjetskim priznanjima nagrađene projekte. Ni ova godina nije iznimka - kreativnost je jedan od glavnih lajt motiva jubilarnog Weekenda, a predstavit će je mnogi akteri iz medijske industrije, od kojih neki po prvi puta dolaze u Hrvatsku. Između ostalih, u Rovinju će biti i Fabio Seidl, direktor za globalni kreativni razvoj u Meti koji stoji iza najupečatljivijih kreativnih kampanja Instagrama, Facebooka, WhatsAppa, Messengera i Questa... Osim Seidla, na festival stiže i Yossi Melman, izraelski novinar, pisac i stručnjak za špijunska pitanja i izraelske tajne službe, kao i Vuk Vuković, jedan od vodećih domaćih makroekonomista. Čitav program festivala provjerite na ovoj poveznici.

O drugim važnim gostima festivala te za mnoge omiljenom vikendu u Rovinju, porazgovarali smo s Tomom Ricovom, direktorom Festivala i programa.

Jubilarno izdanje festivala Weekend.15 najavljujete heštegom #SAMODOĐI. Što ste time htjeli poručiti?

Da se posjetitelji ne trebaju brinuti što će biti na programu, bit će sigurno zadovoljni. Kao i sa zabavom. Nakon 15 godina, najvažnije da svi koji žele dođu do Rovinja, za ostalo ćemo se mi pobrinuti.

Poznato je da se na Weekendu u Rovinju i jako dobro zabavlja. Jesu li svi ti vaši paneli samo izgovor za dobar tulum?

Prepune dvorane demantiraju tu tezu. Istina je da se na Weekendu posjetitelji dobro zabave na koncertima i partyjima, međutim i oni služe glavnom cilju festivala – druženju i networkingu. U ovih 15 godina se toliko medijskih i drugih poslova dogovorilo baš u Rovinju da ih više ne znam ni nabrojati.

Jedan od ovogodišnjih gostiju festivala je i Yossi Melman, izraelski novinar, pisac i stručnjak za špijunska pitanja i izraelske tajne službe. Kako ste dogovorili s njime suradnju, o čemu će on govoriti na festivalu?

S njim nas je spojio novinar Igor Alborghetti, njegova je bila i ideja o gostovanju. Melman je jedan od najvećih stručnjaka za sigurnost i najbolji poznavatelj Mossada, o kojem je napisao i nekoliko knjiga, velikih bestsellera. Govorit će o ulozi Mossada u kreiranju političke scene na Bliskom istoku i šire. Kako se trenutno prekrajaju interesne sfere, ne samo na Bliskom istoku, gdje nekadašnji protivnici postaju saveznici bit će jako zanimljivo čuti što se zapravo događa

Jedan od govornika bit će i Vuk Vuković, jedan od vodećih domaćih makroekonomista. Tema će biti “vruća jesen” i recesija u kojoj se nalazimo. Kako vi doživljavate tu situaciju, je li vas - možda je bolje pitanje koliko vas - brine Hrvatska za nekoliko mjeseci?

Osobno sam već navikao da smo stalno u nekim izvanrednim situacijama. Kao građanin ne mogu biti potpuno opušten i nezabrinut ali nije da se nešto previše uzrujavam. Que sera, sera….

Koga biste još izdvojili od gostiju ovogodišnjeg festivala, koje panele najavljujete kao one koje doista ne vrijedi propustiti?

Kako sam prilično sudjelovao u kreiranju programa, nije mi lako izdvojiti, nisam ni stavljao teme za koje mislim da neće biti zanimljive posjetiteljima. Ali, ako moram izdvojiti onda je to, redom:

Predavanje Saše Savića, vodećeg čovjeka MediaComa, najveće medijske agencije na svijetu. Najvažniji svjetski advertising časopis Adweek proglasio ga je direktorom godine za 2021. Od njega ćemo čuti sve o aktualnim svjetskim komunikacijskim trendovima.

Predavanje Fabia Seidla, globalnog kreativnog direktora Mete (Facebook, Instagram, WhatsUp…) o tome kako uz pomoć kreativnosti možemo bolje koristiti tehnologiju.

Predavanje Michaela Seldena, CEO-a najzanimljivije američke food tech kompanije Fineless Foods. Ta kompanija proizvodi morske proizvode uzgojene na zemlji. On će govoriti o tome da ono što ćemo jesti za dvadesetak godina će se drastično razlikovati od današnjih prehrambenih navika. Intervjuirat će ga Nikola Pavešić iz Infobipa, domaćeg jednoroga, a ponosan sam da i mi sami imamo Food tech start up natjecanje i baš na Weekendu proglasit ćemo pobjednike.

Saznat ćemo i sve o Web 3.0., fact checkingu, tko će biti novi hrvatski jednorozi, oglašavanju u gamingu, humoru u regiji, kako publici biti relevantan desetljećima, vodimo li još uvijek bitke naših baka kad su ženska prava u pitanju, a od vodećih ljudi kreativne industrije saznat ćemo na kojim su poslovima najviše "popušili".

Znamo da teme festivala tradicionalno prate tehnološke promjene u društvu... no ove ste godine najavili i panel o "kulturi otkazivanja". Koje je vaše stajalište o njoj?

Smatram da je otišla predaleko, volio bi da Stonesi ponovno sviraju Brown Sugar na koncertima i da se ne uklanjaju Meštrovićevi kipovi Indijanaca u Chicagu.

Što mislite o metaverzumu i tehnologiji koja se razvija usporedno s njim? Dok jedni hvale ovaj koncept i sve što dolazi s njim, drugi su skloni tvrditi da metaverzum predstavlja još jedan oblik cyber “utočišta” od realnosti i stvarnog svijeta (kojega nastavljamo uništavati) te da će ta tehnologija doprinijeti daljnjem otuđenju čovjeka.

Nemam neki stav o tome, nadam se da će nam predavanje Fabia Seidla iz Mete dati dosta odgovora kako najbolje koristiti metaverzum a da ne zapostavljamo "stvarni život". Također na panel diskusiji Web 3.0 saznat ćemo što nas očekuje na internetu budućnosti.

Alan Sumina
  • Boško Đorđević
  • Hrvoje Bujas
  • Dražen Ilinčić
  • Jovana Tomić
  • Julijana Matanović
    +8
Gosti Weekend Media Festivala 2021. godine Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal.hr

Kao direktor festivala koji, između ostalog, analizira i našu medijsku stvarnost, kakvom ocjenjujete tu istu stvarnost? Što mislite o domaćim medijima, posebno internetskim?

Dosta sam kritičan prema našoj medijskoj stvarnosti, posebno u regiji. Mediji bi trebali biti korektor društva, neki to uspješno rade, drugi grabe prema senzacionalizmu. Znam da je teško biti odgovoran i profitabilan.

Koja je tajna uspjeha i dugovječnosti vašeg Festivala?

Tajna je u odličnom Weekend timu. Previše je ljudi da bi ih sve nabrojao.10.

Kakvim vidite Weekend Media Festival za 15 godina?

Sličan današnjem, kvalitetno druženje u opuštenoj atmosferi, uz pametne sugovornike i stalne inovacije. Bit ćemo dosta stariji i nadam se pametniji, a nove generacije će nametnuti trendove.