Baletni ansambl Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu premijerno je u petak navečer izveo predstavu 'Hamlet', autorski rad koreografa Lea Mujića temeljen na tragediji Williama Shakespearea, uz glazbu Petra Iljiča Čajkovskog i Camillea Saint-Saënsa
Leo Mujić u baletnoj obradi slavnog predloška, u suradnji s dramaturgom Bálintom Rauscherom koji je zaslužan i za odabir glazbe, vjerno prati Shakespeareovu tragediju o danskom princu koji se ne miri s očevom smrću i žudi za osvetom.
'Narativni baleti za mene uvijek predstavljaju izazov. To je istovremeno nešto najteže, najzanimljivije, najkompliciranije, ali i najrizičnije jer se hvataš ukoštac s klasikom za koju se uvijek pitaš kako je neko djelo postalo klasik, kako se održalo do današnjih dana i koja je stvarna vrijednost nekoga književnog djela', istaknuo je Mujić u kazališnoj knjižici dodajući da se prava dramaturška promjena nalazi upravo u pretvaranju teksta u govor pokreta.
Hamleta je u premijernoj izvedbi utjelovio Takuya Sumitomo, u ulozi krhke Ofelije nastupila je Rieka Suzuki Sumitomo, a u ulozi duha Hamletova oca, koji u baletnoj verziji dobiva nešto više prostora nego u samoj drami, Bálint Rauscher,
Kao kralj Klaudije, Hamletov stric i ubojica njegova oca, nastupio je Guilherme Gameiro Alves, a Hamletovu majku Gertrudu interpretirala je Natalia Kosovac. Uloga kraljeva savjetnika Polonija pripala je Adamu Harrisu, a njegova sina Laerta Simonu Yoshidi.
U podjeli uloga autori su, kako su objasnili u knjižici, napravili inverziju utemeljenu na činjenici da su u Shakespeareovo vrijeme ženske uloge igrali muškarci te su tri muške uloge dodijelili balerinama. Tako je Hamletova prijatelja Horacija plesala Asuka Maruo, a uloge diplomata Kornelija i Voltemanda pripale su Cristiani Rotolo i Agnese Stancanelli.
U ostalim ulogama nastupili su Kornel Palinko i George Stanciu (Rosencrantz i Guildenstern), Ovidio Muscalu (Klaudijev sluga Osric), Dan Rus (Polonijev sluga Rinaldo), Mario Diligente, Hyuma Gokan i Yuho Yoshioka (tri vojnika), Petra Vargović Stanciu (Ofelijina dadilja), Pavel Savin (norveški princ Fortinbras) te Mario Diligente i Andrea Podda (grobari).
Scenograf je Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj rasvjete Aleksandar Čavlek, zvuka Svebor Zgurić, a baletne majstorice Milka Hrabar Bartolović i Pavla Pećušak.
Balet 'Hamlet', koji je premijerna publika ispratila gotovo desetminutnim pljeskom, peta je Mujićeva suradnja sa zagrebačkim kazalištem, nakon 'Tišine mog šuma' inspirirane poezijom Dobriše Cesarića te vrlo uspješnih obrada Tolstojeve 'Ane Karenjine', Krležinih 'Gospode Glembajevih' i 'Ponosa i predrasuda' Jane Austen.
Koreograf, pedagog i plesač Leo Mujić rođen je 6. rujna 1975. Nakon završene baletne škole u Beogradu usavršavao se u École-Atelier Rudra Béjart u Lausannei. Surađivao je, uz ostalo, s Berlinskim državnim baletom, Slovenski narodnim gledališčem u Ljubljani, Akademijom za glazbu i ples u Zürichu. U riječkom HNK postavio je autorski projekt 'Pour homme et femme', balet 'Šeherezadu' i 'San ivanjske noći'. Za ZGK Komedija koreografirao je i režirao mjuzikl 'Ljepotica i zvijer' te koreografirao operete 'Groficu Maricu', 'Kneginju čardaša' i mjuzikl 'Jesus Christ Superstar'.
Za 'Anu Karenjinu' i 'Gospodu Glembajeve' dobio je Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju koreografiju. Balet 'Ponos i predrasude' proglašen je 2021. najboljom baletnom predstavom u cjelini, a Mujić je za istu produkciju dobio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'