Studio Sonda dobitnik je dviju nagrada Red Dot za dizajn u 2016. godini, čime je naš dizajnerski sudio zaokružio brojku na ukupno 10 osvojenih prestižnih nagrada
Dobitnici Red Dot Award: Communication Design 2016. dva su njihova rada vezana uz važnost očuvanja prirode – ambalaža za vino Piquentum Sv. Vital 2014 te za Holcim Agrocal 4 kg, prirodni prah za povećanje plodnosti tla.
Nagrađeni radovi odabrani su između prijava pristiglih iz ukupno 46 zemalja, a žiriralo ih je 26 stručnih članova žirija, uključujući hrvatskog predstavnika Davora Bruketu.
Holcim Agrocal – ambalaža koja se čuva
Prah Agrocal potpuno je prirodan i ekološki prihvatljiv izvor kalcija i magnezija za brzu i učinkovitu kalcizaciju i povećanje plodnosti tla, a koji dovodi do dugotrajnog povećanja prinosa. Nakon velikih pakiranja, namijenjenih usjevima, Holcim je odlučio ponuditi svoj proizvod i urbanim vrtlarima u malom pakiranju od četiri kilograma.
Rješenje pakira proizvod u ekološku papirnu, lako razgradivu ambalažu koja koristi samo jednu boju u tisku. Zatim ga postavlja u drvenu kutiju koja ne podrazumijeva odbacivanje, već ju vrtlari prenamjenjuju i koriste, primjerice, za presadnice, čuvanje alata ili sl. Na kutiji su izrezbarene različite motivacijske izreke, što vrtlare nastoji potaknuti na gotovo kolekcionarsko sakupljanje.
Prilikom izrade idejnog rješenja ključna su bila načela funkcionalnosti unutar prodajnog prostora: ambalaža je osmišljena tako da se kutije mogu samostalno slagati jedna na drugu, činiti neovisan subjekt te se, u uobičajeno prekrcanim prostorima agrarije, proizvod ne mora boriti za mjesto na polici. Vrlo važan funkcionalan element je i mogućnost lakog transporta. Istodobno je proizvod ciljano vizualno opremljen tako da se urednošću i estetskom finoćom izdvaja od drugih unutar agrarije.
Piquentum Sv. Vital 2014 – etiketa kroz koju govori priroda
Sve boce vina imaju navedenu godinu berbe, ali koliko nas tu godinu doista razumije? Ona je važan svjedok prirodnih uvjeta u kojima je raslo vino, njegov životopis. Nažalost, korištenjem pesticida i balansiranjem okusa s vremenom je izgubila svoj smisao jer okusi postaju konfekcijski i nepovezivi s realnim vremenskim uvjetima.
Za izradu etikete za ovo vino iz netretiranog vinograda bilo je važno osvijestiti upravo važnost razumijevanja godine istaknute na etiketi. U suradnji s Državnim hidrometeorološkim zavodom prikupljeni su podaci o vremenskim uvjetima na teritoriju vinograda i prikazana je količina oborina kao varijabla koja najbolje grafički pokazuje različitost prirode iz godine u godinu. Krugovi, standardne meteorološke oznake za kišu, prikazuju količinu oborina u pojedinom mjesecu. Grafički elementi svedeni su na osnovne simbole, s obzirom da vinu koje stvara priroda nisu potrebne dodatne dekoracije.
Zaključno, etiketa odmah, već na polici, prenosi kakva je bila godina te potiče na raspravu, uspoređivanje, poziva na povezivanje okusa s ciklusima prirode. Tako vino, kao jedan od povijesno najafirmiranijih proizvoda, postaje medij za progovaranje o važnosti razumijevanja prirode.
Temelji nagrade Red Dot udareni su još 1955. godine, a danas se smatra jednom od najutjecajnijih u svijetu dizajna. Kako ističu organizatori, cilj joj je vrednovanje najoštroumnijih dizajnerskih radova iz svijeta produkt dizajna, komunikacije, ambalaže, pa sve do dizajna koncepata i prototipa. Nagrađeni radovi izlažu se u Red Dot Design Muzeju te će biti izloženi i u Berlinu tijekom dodjele nagrada.