otvorenje izložbe ČIN NESTAJANJA: Prostor, tijelo, identitet umjetnice Valerie Wolf Gang održat će se u petak, 3. prosinca u Galeriji SC s početkom u 19 sati. Izložba je otvorena do 21. prosinca, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati
Razvoj hiper-tehnološkog društva 21. stoljeća izazvao je potrebu za redefinicijom tijela koje postaje decentralizirano u digitalno tijelo i digitalni identitet, dok je suvremeno digitalno doba zahtjevalo nove pojmove poput posthumanizma i transhumanizma koji su postali predmetom suvremenih filozofskih i znanstvenih rasprava, stoji u najavi.
Upravo se istraživanjem kompleksnog odnosa između čovječanstva i tehnologije, suživota s novim tehnologijama i njihovim utjecajem na ljudsku percepciju bavi umjetnica Valerie Wolf Gang.. Autorica produbljuje svoje zanimanje za spomenute teme tijekom projekta FLUID 2018. godine, kada istražuje mogućnosti umjetne inteligencije za kreativnim izražavanjem kroz pisanje poezije. Tijekom tog procesa Valerie je nesvjesno reprogramirala sebe primjenom specifičnih tehnika u svakodnevnom životu zbog čega je naposljetku izgubila 60 kila, polovicu svoje tjelesne težine. To transformativno iskustvo uzrokovalo je značajne promjene na njenoj koži koje Valerie bilježi posebnom tehnikom skeniranja nakon koje kolažira rezultate stvarajući presliku vlastitog tijela na reprodukciji prirodne veličine.
Umjetnica se nedugo nakon te fizičke transformacije podvrgnula drastičnoj estetskoj operaciji kojom joj je 'prekrojena' koža, a cjelokupnom izmjenom fizičkog tijela promijenile su se njene navike, način korištenja prostora, ali i percepcija sebe što je posljedično nazvala 'činom nestajanja', referencirajući se pritom posebice na pitanje izmijenjenog identiteta. Tijekom procesa prilagodbe na novo tijelo Wolf Gang nastavlja podučavanje robota, ovoga puta komunikaciji s ljudima, dijeli s njim svoj životni prostor te dozvoljava umjetnoj inteligenciji da iskoristi njen odraz u generiranju lica imaginarnog ljudskog bića. Uz navedene procese produbljuje se i isprepliće međuodnos biološkog i tehnološkog, materijalnog i virtualnog, prirodnog i umjetnog te se postepeno formira hibrid identiteta, novonastala slika sebe proizašla iz bliskog odnosa s čovjekolikim strojem.
Iako mnogi suvremeni teoretičari poput Jarona Laniera upozoravaju na manipulaciju, kontrolu i eksploataciju kroz digitalne medije te vjeruju da postoji opozicija između tehnologije i čovječanstva, Valerie Wolf Gang kroz ovaj rad iznosi suprotnu tezu o mogućnosti skladnog i stabilnog odnosa, koji bi rezultirao brisanjem 'imaginarnih zidova stereotipa, kulturnih nepravda i višestruke ograničavajuće društvene klase'. Vjerojatno je da neograničen pristup informacijama na globalnoj računalnoj mreži kolektivu pruža alate za stvaranje svijeta značajnih društveno-političkih promjena kroz altruizam i senzibilitet, a ne biološko jedinstvo. Svakako se pritom postavlja pitanje jesmo li spremni na brisanje tjelesnosti i možemo li uopće zamisliti stvaranje hibridnih, post-ljudskih bića koja neće biti oblikovana na temelju roda, starosti, nacionalnosti, socijalnog statusa i rase? ( Iz predgovora Sare Mikelić)
BIOGRAFIJA
Valerie Wolf Gang (Slovenija, Ljubljana, 1990.) multimedijalna je umjetnica, redateljica, snimateljica, transdisciplinarna istraživačica i mentorica. Istražuje odnos između čovjeka i tehnologije, sudjeluje u istraživačkim organizacijama i međunarodno izlaže radove. Dobitnica je brojnih prestižnih stipendija i nagrada (Nagrade 'Ivana Kobilca' za aktualnu produkciju, Državne nagrade 'Vesna' za najbolji film, Darmstädter Tage der Fotografie, Intenational Brain-Computer Interface nagrade, The Future of Innovation nagrade) te osnivačica UV Arthouse-a, koji stvara eksperimentalne filmove, video instalacije te ispituje domete tehnologije u nastajanju. Doktorantica je na Slovenskoj akademiji znanosti i umjetnosti, stručni suradnik na Institutu za likovnu umjetnost u Beču te gostujući istraživač na Njemačkom istraživačkom centru za umjetnu inteligenciju. Mentorica je u Centru za kreativnost Republike Slovenije; djeluje pod pokroviteljstvom Mreže centara za umjetnost i kulturno istraživanje (RUK) te je aktivni član povjerenstva na međunarodnim filmskim festivalima i festivalima novih medija, na kojima je također čest gost na svjetskim konferencijama o digitalnim medijima na sjecištu znanosti i umjetnosti.