'INTANGIBLE / NEOPIPLJIVO'

Izložba nagrađena na Praškom kvadrijenalu postavljena u MSU-u

22.03.2016 u 23:19

Bionic
Reading

Izložba 'Intangible / Neopipljivo', koja tematizira prošireni pojam scenografije na sjecištu između izvedbene i suvremene vizualne umjetnosti, postavljena je u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU) od 22. ožujka do 7. travnja

Riječ je o projektu kojim se Hrvatska predstavila na Praškom kvadrijenalu scenografije i scenskog prostora, a koji je ondje osvojio Zlatnu medalju PQ 2015 za najbolje korištenje scenskog prostora

Izložba predstavlja radove autora, scenografa, redatelja i vizualnih umjetnika, kolektiva BADco., Borisa Bakala i Lea Vukelića, Božene Končić Badurina, Damira Bartola Indoša i Tanje Vrvilo, Olivera Frljića i Igora Pauške, Siniše Labrovića, Kate Mijatović, Boruta Šeparovića i Vlaste Žanić.

Dizajner instalacije i izložbenog postava je Mauricio Ferlin, a kustosi su likovni kritičar Marko Golub, dizajner i scenograf Nikola Radeljković te kazališni kritičar Igor Ružić.

Postav u MSU je prvo predstavljanje izložbe u Zagrebu u cjelovitom obliku nakon Praga. Ranije je projekt predstavljen kao serija performansa i jednovečernje događanje u Tvornici Jedinstvo u prosincu prošle godine, a u sklopu projekta 'Institucije treba graditi'.

Izložba je, u skladu s temom Kvadrijenala, 'Shared space – Music, Weather, Politics', progovorila o različitim metodama, pristupima, aktivnostima i objektima koji imaju snažan scenografski učinak, a sami nisu nužno scenografija u smislu iluzioniranja scenskog prostora, najavljeno je iz MSU-a.

'Koncepcija polazi od primjera predstava i izvedbi koje se oslanjaju na participativnost i inkluzivnost, na fikcionalizaciju stvarnih arhitektonskih i javnih urbanih prostora, na prostor izvedbe kao mjesto kreativnog antagoniziranja, ili na specifični tretman nominalno izvedbenog i posvećenog prostora pozornice', ističe se.

Obuhvaćeni su i performansi, koji se rijetko razmatraju u kontekstu scenografije - umjetničke prakse koje u sklopu performerskog čina prisvajaju i aktiviraju prostor izvedbe, ili uključuju publiku kao čimbenike scenskog prostora.

'Izložba pridaje pažnju i onim izvedbenim praksama koje nemaju nužno luksuz involviranja visokospecijaliziranih profesionalaca za svaki aspekt svojih produkcija, i umjesto toga oslanjaju se na intenzivne kreativne procese u kojima su uloge redatelja, pisca, izvođača, skladatelja, scenografa i drugih, nerijetko zamućene', dodaje se u najavi.

Radovi devet umjetnika i timova, čija su djela realizirana proteklih šest godina, predstavljeni su u formi kratkih filmova, koje je režirala Ana Marija Habjan, kombinirajući dokumentarni video materijal, deskriptivno pripovijedanje i govor u prvom licu.

Izvedbeni kolektiv BADco. predstavio se s projektom 'Ima li života na sceni? – vježbe iz oblikovanja Zemlje', Božena Končić Badurina s projektom 'Štićeni prostor', Boris Bakal i Leo Vukelić s radom 'Otac Hrabrost', a Oliver Frljić i Igor Pauška s 'Dantonovom smrću' Georga Buechnera.

Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo u projektu sudjeluju s predstavom 'Tosca 914', Siniša Labrović s performansom 'Dokolica (Komunistički manifest)', Kata Mijatović s performansom 'Bus Kneževo-Osijek', Borut Šeparović s predstavom '55+' Montažstroja, a Vlasta Žanić s instalacijom 'Recycle Bin'.

Izložbu su organizirali Ministarstvo kulture RH i Hrvatsko dizajnersko društvo.