(EST)ETIKA NACIONALIZMA

Izložba o turbo-folku u HDD galeriji

02.05.2014 u 12:00

Bionic
Reading

U utorak, 6. svibnja u 20 sati, u HDD galeriji otvara se izložba '(EST)ETIKA NACIONALIZMA - DIZAJN ZA TURBO-FOLK'. Riječ je o trećoj instanci dugoročnog projekta istraživanja dizajna u široko shvaćenoj supkulturi turbo-folka. Autor postava i dizajna izložbe je Bojan Krištofić

Likovni kritičar i teoretičar dizajna mlađe generacije Bojan Krištofić nastavlja svoj intrigantan rad preispitivanja naše dizajnerske suvremenosti. Njezinoj potencijalno mračnoj, ali i šarenoj strani posvećena je nova izložba koju je Krištofić osmislio, '(Est)etika nacionalizma - dizajn za turbo-folk', u kojoj se pozabavio s vizualnim elementima beskrajno popularnih narodnjaka.

'Izložba se fokusira na dizajn vizualnih komunikacija kao važan element koherentnosti turbo-folk supkulture te one aspekte njegove metodologije koji su, u perspektivi obrnutoj od uobičajene, pridonijeli masovnoj popularnosti navedenih glazbenih stilova u najširim segmentima stanovništva, istodobno u ruralnim i urbanim područjima (čak sve više u urbanim kako je vrijeme odmicalo). Stoga izložba kronološki tijek razvoja dizajna za turbo-folk ukratko prikazuje komparativnim postupkom na području većeg dijela regije ističući nekoliko najvažnijih, arhetipskih izvođača, koji su podjednako svojom glazbom i vizualnim izričajem od početaka karijere ocrtali puni krug. To su, primjerice, Svetlana Ceca Ražnatović, ali i Severina (koja usprkos znatno različitom glazbenom izričaju u Hrvatskoj vrši donekle sličnu društvenu ulogu, vrlo promjenjivu i prilagodljivu tijekom godina), bivši pjevači/ce ansambla Južni vetar (Indira Radić, Mile Kitić, Sinan Sakić i drugi), zatim Colonia kao arhetipska regionalna dance grupa upitnog vrijednosnog predznaka, i tako dalje', kažu u najavi Krištofićeve izložbe iz Hrvatskog dizajnerskog društva.

Osim već spomenute Cece, Sinana Sakića i ostalih, u postav izložbe uvršteni su i izvođači poput Dragane Mirković, Jelene Karleuše i Dine Merlina, koji su - iako su cijelu karijeru stvarali u idiomu turbo-folka, također i propitivali i ironizirali vlastiti kontekst i identitet.

Na izložbi su zastupljeni odgovarajući primjeri omota ploča, CD-a i nekih kazeta, kao i televizijskih snimaka te glazbenih spotova, sve do aktualnijih tiskanih plakata koji zorno svjedoče kako ovom procesu nipošto još nije došao kraj. Svi ovi eksponati komadići su šarolike i brojnim suprotnostima prošarane povijesti, pripovijesti o jednom razdoblju koje je kratkotrajno živjelo između više tektonskih međunarodnih kriza, onih koje stubokom mijenjaju sliku ljudskog svijeta.

Izložbu '(Est)etika nacionalizma - dizajn za turbo-folk' možete pogledati u HDD Galeriji od 6. do 13. svibnja.